Senaste inläggen
Reseersättning och hotell?
Vad är det egentligen som kan tänkas ingå i "reseersättning" på fakturan till kund? Är det bara fysiska resor/transporter, eller ska man även räkna in hotellkostnaden där? Om inte, vad brukar man kalla övernattning på fakturan? |
|||
starta eget samt försörjningsstöd ?
Tja! |
|||
Deltidsanställd och konsult
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Söker tillverkare i Kina, Kina kontakt alt grossist(cykel)
Hej kära forumsdeltagare! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
MOMS vs Lokalöverlåtelse - Hur fungerar det?
Hej allihop! |
|||
Inköp med studentrabatt
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Q&A Internetmarknadsföring
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Komplett Verksamhetsålt Kategori: Till salu |
|||
Nu sitter jag i skiten! eller?
Hej! Deklarationsdag idag. Tänkte bara fylla i uppgifterna och skicka in. Gjorde en Skatteuträkning först för att se hur mycket jag ska betala i skatt. Fick en CHOCK! |
|||
De gav mig ett annat företagsnamn - vad ska jag göra?
Jag tänkte registrera samma bolagsnamn som min domän men det godkändes inte då det inte är tillräckligt utstickande ur mängden, om jag däremot hade skrivit tex. en stad efter namnet hade det godkänts. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra eget kapital som ingående balans vid årsskiften?
Hej. |
|||
Konton för återköp, reklamationer samt för skatteåterbäring.
Hej, jag undrar vilka konton man använder för ett återköp/reklamation av vara man köpt? |
|||
Hur sker skattebetalningen?
Jag undrar hur det går till med skatteinbetalningen för företag. |
|||
Bokföra faktura man betalar direkt?
Om jag erhåller en faktura som jag inte betalar direkt kan jag bokföra den enligt följande: |
|||
Bokslutsunderlag B4 och förlust vid inventarieavyttring
Hej! |
|||
Deklarera, dra av räntekostnader?
Jag läste just detta på Skatteverket.se: |
|||
Starta eget - lojalitetsparagraf
Hej! |
|||
Bokföra kontant uttagsavgift till vilket datum?
Om jag hämtar ut 100kr från mitt kreditkort den 1a Januari så bokför jag det enligt följande: |
|||
Bolag med samma namnKonstig fråga kanske men tror ni det finns flera företag som har exakt samma namn? Enskilda firmor får ha det om de ligger i olika län. Jag har sökt på bolagsverket men inte hittat några. Hur tror ni man ska göra för att hitta dem om det finns några? Kategori: Allmänt |
|||
marginal i bemanningsföretag?
Hejsan, Kategori: Inköp |
|||