Vad ska mitt företag heta mer? GodkÀndes ej.

74
1
Hej igen alla kunniga  🙂
Jag registrerade ett bolagsnamn för nÄgra veckor sedan men det var inte tillrÀckligt "unikt" och godkÀndes ej sÄ nu ska jag lÀgga till ett ord för att göra det mer unikt.

LÄt os sÀga att bolagsnamnet jag ansökte om var "Accessoar", jag undrar om nÄgon kan tipsa mig vad för ord jag ska ha efter?

Jag funderar pÄ Accessoar Team/Accessoar Teamet, jag vill nÀmligen inte Àndra domÀn namnet sÄ jag tÀnkte anvÀnda domÀnen Accessoar men at bolagsnamnet ska heta nÄgot liknande.
Eller kanske Accessoar Gruppen?

Eller har nĂ„gon nĂ„got bĂ€ttre namn att tipsa mig om? Om jag postat i fel trĂ„d fĂ„r nĂ„gon moderator gĂ€rna flytta inlĂ€gget  🙂
74
1
NĂ„gra fler namn jag tĂ€nkt pĂ„ Ă€r:[br][br]Accessoar Scandinavia[br]Accessoar Sweden[br]Accessoar Team/Teamet[br]Accessoar Gruppen[br][br]Är supertacksam för fler tips och Ă„sikter!
44
Det beror pÄ vad du tÀnkt med företaget.[br][br]Om du tÀnkt starta flera dotterbolag inom "Accessoarer" sÄ passar Accessoar Gruppen[br][br]Ska du sÀlja svenska produkter utomlands sÄ kan Accessoar Sweden för att fÄ en starkare koppling. Ska du sÀlja skandinaviska produkter sÄ passar Accessoar Scandinavia bÀttre. Ska du satsa globalt kanske World, Globe, Planet eller Universe kan funka.[br][br]Om du ska sÀlja till butiker sÄ kanske team, sÀljare eller sÀljarna funkar bÀttre.[br][br]
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
74
1
Ja pÄ det sÀttet hade jag inte tidigare tÀnkt ;) :)[br][br]Det Àr försÀljning via webshop, jag kommer sÀlja Àven utanför landet men jag satsar frÀmst pÄ försÀljning inom landet.[br]DÄ kanske Sweden eller Scandinavia inte passar sÄ bra nu nÀr jag tÀnker pÄ det sÀttet du skrivit.[br][br]Det kommer endast vara ett företag sÄ Gruppen passar inte heller dÄ.[br][br]SÄ Team Àr det som passar bÀst antar jag, och med det vill jag mena "Vi som jobbar med hemsidan" som te.x gÀnget/company..[br][br]Men lÄter det bra? NÄgon som har annat förslag?
151
"Accessoar Group" kanske? LÄter hyffsat internationellt, tycker jag. Men det kanske redan Àr skyddat?
MVH Richard Andréasson
44
Är det sĂ„ att du kommer pĂ„ ett bra namn för ditt företag kan du söka om det redan finns registrerat hos Bolagsverket.[br][br]Se listan i vĂ€nstra nedre delen av hemsidan och klicka pĂ„ "NĂ€ringslivsregistret". Sök pĂ„ det företagsnamn du kommit pĂ„ och hoppas pĂ„ det bĂ€sta.[br][br]Lycka till!
musician / composer
74
1
:OMG :( Jag fick efter 3Âœ veckas vĂ€ntan besked att enligt kod 66 kan orden Team/Grupp inte anvĂ€ndas vid enskild firma.[br][br]Det Ă€r inte klokt..sĂ„ lĂ„ng vĂ€ntan o sĂ„ en sĂ„dan löjlig regel...vet inte va jag ska göra nu blir galen.[br][br]Funderar pĂ„ Accessoar Co. men vet inte, vill ha ett kort tillĂ€gsnamn som man inte lĂ€gge rmĂ€rke till sĂ„ co. (company) lĂ€t ok.[br]Men jag har ingen aning om vad man ska och inte ska tĂ€nka pĂ„ vid val av namn  :([br]Tidigare tĂ€nkte jag ta Accessoar Scandinavia men vet inte heller om det lĂ„ter bra?
7
vad sÀgs om excess?  8)
185
2
Åh, vad trĂ„kigt och jobbigt för dig![br][br]Det verkar som att du inte ska stirra dig blind pĂ„ att accessoar ska vara det enda ordet som kan betonas. [br][br]Jag tĂ€nker liksom "Galant Accessoar" eller liknande. (Om det godkĂ€nns har jag sĂ„klart ingen aning om, men bara för att fĂ„ dig att tĂ€nka i andra banor...)[br][br]Jag antar att du sĂ€ljer accessoarer, men vilken typ av accessoarer? Det gĂ„r ju att vidga och krympa med företagsnamn.[br][br]NĂ€r jag startade mitt företag hette det "Jessica JĂ€ger SĂ„ngproduktion" - för jag skulle ju sjunga. Sedan insĂ„g jag att jag kom att göra sĂ„ mycket med, sĂ„ "sĂ„ng" kĂ€ndes begrĂ€nsande. DĂ„ tĂ€nkte jag att jag kanske skulle Ă€ndra till "Jessica JĂ€ger Musikproduktion", men allt jag gjorde föll inte inom begreppet musik heller. SĂ„ kanske "Jessica JĂ€ger Kulturproduktion" - det var tĂ€ckande! Men sĂ„ kĂ€nde jag att det kanske var lika bra att bara heta "Jessica JĂ€ger Produktion" - det kan inkludera mycket, och jag Ă€r Ă€ndĂ„ frĂ€mst mitt eget varumĂ€rke som sĂ„ngerska, sĂ„ företagsnamnet var pĂ„ intet sĂ€tt det viktigaste. Det stĂ„r pĂ„ hemsidan och fakturorna men i övrigt Ă€r det mitt namn som anvĂ€nds.[br][br]Du kanske kan tĂ€nka likadant - kan Accessoar blir för smalt och begrĂ€nsande sĂ„ smĂ„ningom? Det Ă€r inte vidare dyrt med domĂ€nnamn, sĂ„ om du vill ha kvar det du redan köpt, kanske du bara kan köpa ett till och rikta bĂ„da mot samma hemsida?[br][br]
Jessica JĂ€ger SĂ„ngerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.