Senaste inläggen
Svensk butik . .. . i Japan?
Jag har just nu en webbshop i Sverige där jag säljer saker som är relaterade till den japanska subkulturen (anime, manga, cosplay, lolita, visual-kei m.m...) Kategori: Affärsidéer |
|||
Mina anställda har nystartsjobb
Hej! |
|||
Brott mot upphovsrätt > Till VILKEN instans/myndighet vänder man sig till?
Har läst och sökt i ett flertal olika forum + "googlat" och kan inte hitta vilka/vem instanser/myndigheter som har hand om detta? Kan man ens lämna in en anmälan någonstans utan att först kontakta advokat och sätta igång en stämmingsprocess? |
|||
Söker kompanjon/partner - erotikleksaker
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
kosmetikabutiken.se mfl
KANON TOP DOMÄN kosmetikabutiken.se
Kategori:
Till salu
|
|||
Fråga ang. Lagring av vinter/sommardäck som tjänst.
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
Handelsbolag, dubbla EF eller Frilansfinans?
Hej, jag skulle vilja höra lite med er om vad ni tycker är lämpligast val för mig och min fru. |
|||
Moms vid inköp utomlands
Hur hanterar jag bokföring och momsredovisning vid köp av varor och tjänster när jag är på tjänsteresa i a) ett EU-land, b) utanför EU? |
|||
Skatt vid avgångspremie/avgångsvederlag/engångsbelopp
Hej, vi har äntligen blivit av med en person och kommit överens om 5 månadslöner. |
|||
Körjouranl - hur noga?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bytt idé !
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ambulerande försäljning
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Vilande Aktiebolag & Revisor
Hejsan, |
|||
Ensamrätt
Hej! |
|||
Hitta finansier
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Frågor om import
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Investera i skog
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Investerare sökesJag planerar att starta en lokal nyhets-nät-tidning i en mindre stad i Finland. Den kommer att drivas av mig och baseras helt på annonsintäkter. Det är en i Sverige beprövad affärsverksamhet och jag vill nu ha lite ekonomisk hjälp att starta detta. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokföra en årsfaktura som delbetalas med autogiro månadsvis?
Jag har precis köpt en försäkring till min enskilda firma (redovisar enligt fakturametoden) och ska betala månadsvis med autogiro. Har även fått ett papper rubricerat Faktura där alla dessa kommande betalningar är uppradade. |
|||
Starta företag - åt min Son
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||