Feedback tack

12
Hej

Jag har varit igång med mitt företag sen i februari. Jag säljer startpaket till blivande föräldrar och vill gärna ha lite feedback på min hemsida.
www.startboxen.com
109
Hej, [br][br]På svenska skriver man "bisfenol".[br]Det står också "sugnapp 1-pack" men bilden visar ett 2-pack. [br][br]Hur går det annars då? Kör du lager och packning själv eller gör någon annan det? [br]
http://www.plexiglasskivor.se
http://www.plast-tak.se
12
OK tack för rättstavningen . [br][br]Anledningen till att det är ett 2-pack på bilden är att jag har tagit bilderna själv med stor hjälp av min syster som är mycket duktig amatörfotograf och att jag har hittat en napp som är mer anpassad till nyfödda en den jag hade tidigare. [br]Tyvärr så blir det lite för mycket jobb om jag ska ta om alla korten.[br][br]Jag packar allt själv och har "mitt lager" hemma i det rummet som jag packar i.[br][br]Det går väl sådär, jag säljer i snitt ett paket i veckan.[br]Eftersom jag aldrig tidigare har ens varit i närheten av att ha eget så har jag velat börja ganska försiktigt för att lära mig och växa in i rollen som egen. [br][br]Jag har en fast anställning i dag och driver firman i dagsläget på hobbybasis, men tanken är att jag så småningom ska utöka verksamheten för att kunna försörja mig enbart på företaget.[br]
22
Ser rent och enkelt ut! Nu maste det bara jobbas med SEO och marknodsforing.[br][br]Hur manga besokare far du till din webshop ca i manaden?
[URL=http://www.athlecation.com/College-Konsult-Svenska.html]Studera i USA[/URL]

[URL=http://www.athlecation.com/Information-College-Idrott.html]Idrottsstipendium USA[/URL]
109
Jo precis.. om man googlar exempelvis ”sugnapp” så lyckades jag inte alls hitta din sajt men däremot kom denna sida på plats 119, så bara på någon timme har du alltså blivit slagen av foretagare.se.[br][br]Men det är ju bara att gratulera för det innebär ju att det finns mycket förbättringspotential.[br]Och den försäljning du har fått igång är ju ändå inte så pjåkig med tanke på att du är fritidsföretagare som konkurrerar med ICA Maxi, City Gross och alla gratispaket som nya föräldrar får.[br][br]Skriv ett stycke text där du skriver nyttig info om sugnappar, t.ex. att det finns olika material och olika utformning och vad som viktigt att tänka på när man väljer napp till en nyfödda och hur länge det är ok att ha napp osv. Kan placeras längre ned på sidan med rubrik ”sugnapp” som ankare och så kommer man dit om man klickar på texten ”sugnapp” i paketbeskrivningen.[br]Sedan kan du annonsera ut dina sugnappar på gratisannonssajter som tillåter länkar. Inte så troligt att nån vill beställa bara en sugnapp pga fraktkostnaden, men alla som är intresserade blir exponerade för ditt box-erbjudande.[br][br]Sedan kan du göra på samma sätt med andra produkter.[br]
http://www.plexiglasskivor.se
http://www.plast-tak.se
12
Jag vet faktiskt inte hur många besökare jag har, men jag har annons ute på gravid.se och jag vet att i feb mars så hade jag haft ca 600 besökare på ungefär 1 månad. De har sagt att man ska få statistik en gång i månaden på antalet besökare men jag har ännu inte fått någon statistik. Jag har både skickat mail och försökt att ringa men de varken svarar på mail eller svarar i telefonen. Någon sökoptimering har jag heller inte gjort, dels så kan jag inte själv och dels så har jag inte de pengarna som det kostar att anlita någon som gör en sökoptimering till mig.
163
Kort svar, men jag vill ändå hjälpa till!  :)[br]Bomullspinnar stavas det.[br][br]Jag gillar att man inte behöver scrolla på din förstasida!![br]tyvärr är jag - eftrosm jag är webföretagare själv - "utseendet "färdiga lösningar" på webshops, det ger ett så opersonligt och kallt/ trist intryck.[br][br]Bädda in det i gulliga bilder, ändra något typsnitt (behåll det ändå lättläsligt!!)[br][br]Villkorssidan, där blir det ju mycket text, men det är helt ok.[br]Vill du verka (mer) seriös skriver du ut på ett tydligare ställe ditt organisationsnummer och att "Företaget innehar F-skattsedel."[br][br]En annan "layoutig grej" jag inte blir klok på, varför ha olika storlekar på texterna?[br]Mellan i vänsterkolumnen övre delen, pyttesmå i "undre delen" och STOOORA i villkoren.[br]Det gör det inte mer lättläst tyvärr.[br][br]Du skriver i "Jag" form, men ingenstans hittar jag ditt namn?... Det vore mer personligt och "varmt serviceminded" att kunna läsa att du heter "Anna" någonstans...[br][br]Tips för framtida "paketlösningar"; Ekologiskt? Kille / Tjej? Retro? [br][br]Din sajt känns enkel, den är lättnavigerad och inte-för-mycket-lull-lull.[br]Färgerna känns könsneutrala och det är bra tycker jag.[br][br]SEOoptimering kunde jag inte heller något om i början.[br](Inte hemsidebygge heller, men man lär sig, det är liskom det som är "grejen" - att man utvecklas tycker jag![br]Läs på lite på nätet om SEO optimering, det finns mängder av enkla saker man kan göra för att rankas högre![br][br]Lycka till!!! :bravo[br]
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
44
Om du behöver statistik ska du skaffa Google Analytics http://www.google.com/analytics/ det är helt gratis.[br][br]
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
162
[quote author=Startboxen link=topic=7527.msg34602#msg34602 date=1282013963][br]Hej [br][br]Jag har varit igång med mitt företag sen i februari. Jag säljer startpaket till blivande föräldrar och vill gärna ha lite feedback på min hemsida. [br]www.startboxen.com[br][/quote][br][br]Jag förstår inte riktigt. Om du har bytat sida varför länkar du inte till den?[br]Kör du båda butikerna parralelt nu?
12
[quote author=bizzniz link=topic=7527.msg38458#msg38458 date=1298177881][br][quote author=Startboxen link=topic=7527.msg34602#msg34602 date=1282013963][br]Hej [br][br]Jag har varit igång med mitt företag sen i februari. Jag säljer startpaket till blivande föräldrar och vill gärna ha lite feedback på min hemsida. [br]www.startboxen.com[br][/quote][br][br]Jag förstår inte riktigt. Om du har bytat sida varför länkar du inte till den?[br]Kör du båda butikerna parralelt nu?[br][/quote][br][br]Nu är det länge sedan jag var inne på forumet. Jag har inte två olika butiker utan jag har uppdaterat sidan. Eftersom jag inte var nöjd med den senaste uppdateringen så har jag fått hjälp med att göra om sidan, jag har dessutom bytt namn på min webbutik eftersom det tidigare namnet Startboxen inte sa något om vad jag höll på med, min webbutik heter numera www.yourbaby.se
162
Jamen sidan startbox fungerar ju fortfarande. Då borde du lägga en redireckt på den så dom automatiskt skickas vidare till yourbaby.[br]Ja de namnet verkar ju vara bättre
12
Ja jag vet att den fungerar fortfarande men den kommer att upphöra att fungera i mitten på mars. Jag försökte att länka den till min nya sida men jag lyckades inte så bra. Jag får fortsätta att klura på hur man ska göra.
162
[quote author=Startboxen link=topic=7527.msg38501#msg38501 date=1298196101][br]Ja jag vet att den fungerar fortfarande men den kommer att upphöra att fungera i mitten på mars. Jag försökte att länka den till min nya sida men jag lyckades inte så bra. Jag får fortsätta att klura på hur man ska göra.[br][/quote][br][br]Antingen får du behålla den gamla domänen och göra rederict.[br]Kanske du kan få lite tips här.[br][url=http://en.wikipedia.org/wiki/URL_redirection#Moving_a_site_to_a_new_domain]http://en.wikipedia.org/wiki/URL_redirection#Moving_a_site_to_a_new_domain[/url]
130
1
Hej[br][br]Ta mina åsikter på rätt sätt, mitt mål är att ditt företag ska gå bra och att du ska öka din omsättning, inget annat.[br][br][b]Företagsidé[/b][br]Okey,...om vi börjar med det grundläggande. Varför ska jag handla av dig? Jag ser inga direkta fördelar på första sidan, ingen information om varför jag ska köpa vardagssaker från dig istället för på ICA. Jag skulle vilja ha information om alla de saker som gör din lösning optimal (pris, smidighet, udda och unika produkter, abonnemang, kvalitet...). Som det är nu skulle jag klicka mig vidare direkt, utan att ens läsa om dina paket. [br][br]Idén är bra, men presentationen saknas.[br][br][b]Design[/b][br]Om vi går vidare till designen så måste jag tyvärr vara hård. Den är inte alls bra. Ingen logotyp, en malplacerad bild (vad gör de färglada, kapade, bollarna där), en grå och trist meny, ingen kontrast mot bakgrunden. Kort sagt ser det ut som ett hemmabygge. Eftersom sidan ser ut som ett amatörprojekt slås jag av tanken att företaget också är amatörmässigt (så är det säkert inte). Detta gör att jag inte skulle handla av dig även om du beskrev fördelarna som jag nämnde i första stycket. En proffsig sida skickar signaler om ett proffsigt företag, och tvärtom...[br][br][b]Tekniskt[/b][br]På det tekniska planet finns en del att göra också. Du saknar bra sökord, har inga rubriker, ingen textvolym...kort sagt, din sida kommer inte att synas på google som det är nu. Dessa saker är väsentliga när man driver en hemsida, och särskilt om ens omsättning är starkt förknippat med antalet besökare. 600 på en månad är faktiskt inte så många, särskilt med tanke på hur många potentiella besökare det finns.[br][br][b]Sammanfattning[/b][br]En kul och bra idé med ett (hittills) mindre bra genomförande. [br][br]Om jag vore du skulle jag lägga några kronor på en hemsida designad av ett proffs. Detta är en engångskostnad som du troligen kommer att tjäna igen på ökad försäljning och ökat besökarantal.[br][br]Som jag sa i början, ta detta på rätt sätt, det är verkligen inte meningen att vara elakt utan är tänkt som konstruktiv kritik för att göra din verksamhet bättre.[br][br]Skicka gärna ett PM om du behöver med hjälp.[br][br]Ha det gott[br][br]André
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
7
Hej.[br][br]Rolig idé och att ha möjligheten att handla barnartiklar på nätet tror jag kan leda långt bara du når ut på ett bra sätt.[br][br]Jag vill bara kommentera själva hemsidan eftersom det är vad jag jobbar med.[br]Designen är precis som reko skriver kanske inte helt optimal och tilltalande, vilket är extremt viktigt om du vill överleva på enbart e-handel och locka nya besökare till att handla.[br][br]Sedan är sökmotoroptimeringen under all kritik. Butiken är byggd i ramar vilket inte ska användas längre och det påverkar garanterat hur många kunder du får, eftersom att din butik inte går att hitta genom sökmotorerna. Inte heller används sökmotorvänliga url:er (finns inga alls faktiskt). Tycker det är konstigt att e-butik har byggt upp det så, då det verkligen påverkar företagaren negativt.[br][br]Jag vill också passa på att säga att om du behöver hjälp så får du givetvis vända dig till mig. Såg att Reko skrivit det tidigare, men det skadar ju inte för dig att få fler tips. Jag hjälper dig gärna med en billig e-butik så att du får komma igång på riktigt.  :)[br][br]Hoppas i alla fall att det går bra för dig.[br][br]MVH [br]Kristoffer[br]
Femplus Webbyrå hjälper dig och ditt företag att lyckas på webben.
www.femplus.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.