Senaste inläggen
Privatkonto och företagskonto för enskild firma?
Hej! |
|||
Alkohol avdragsgillt?
Hur är det med avdrag för alkohol och starksprit egentligen? |
|||
help
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Feedback tack
Hej Kategori: Feedback |
|||
Anställningsform för bemanningsföretagOm man har ett företag där man hyr ut personal, hur anställer man då för att inte stå med kostnader utan att få in uppdrag? Har försökt läsa på många ställen om detta och det verkar som om man måste anställa och betala den anställde även om man inte har uppdrag. Hur går det ihop? Det är ju många tvingande kostnader förutom lön, arbetsgivaravgifter,... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
KreditvärdigEn hypotetisk fråga, hur länge dröjer det tills man blir kreditvärdig om man inte haft någon inkomst tidigare efter att man startat ett företag som går bra ifrån början så man kan plocka ut en normal lön redan efter andra månaden 🙂 efter start, så man kan hyra lokal? :nicka Kategori: Allmänt |
|||
Annonsera i Hitta.seNågon som annonserar i Hitta.se och kan tala om ifall det lönar sig? Jag driver ett företag inom hushållsnära tjänster. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Får man göra avdrag för välgörenhet?Jag hörde att det eventuellt var på gång men kunde inte hitta information om det. Får man dra av för välgörenhet? |
|||
Hur gör man när ens kompanjon vill sälja sin del av ett aktiebolag?
Vi är 2 tjejer som äger en frisörsalong tillsammans sedan flera år tillbaka. Vi driver salongen som aktiebolag. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
drop shipping av sportartiklar.
Tänkte kolla om nån visste nån sida med drop shipping av sportartiklar? 🙂 Kategori: E-handel |
|||
Hjälp med att räkna på leasing eller köpa
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Vinstmarginal?
Tjena! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bra Top Domäner till Salu ,,,
Kategori: Till salu |
|||
Stor platt-tv till internetverksamhet
Detta är en grå-zon, det förstår jag. Vill bara höra vad ni tycker. Kategori: Inköp |
|||
Olika datum på underlag och verifikationpost?
I min bokföring är verifikation 31 (momsrapport) daterad "2009-11-31" men underlaget är daterat "2010-08-12". |
|||
Söker telemarketing företag
Jag söker ett telemarketing företag som jobbar mot provision. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Fakturaintäkt efter avregistrerat bolag, hur moms...
Hej , |
|||
Kontakta inköpare
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tullfrihet och Ebay?Som jag förstår det så är det tullfrihet på många varor upp till 1500 kr. Detta gäller dock inte för postorderköp, kan Ebay anses vara postoderköp? Och hur fungerar det om varorna har tullfrihet med momsen? Jag beställer en hel del från Ebay (utanför EU) som oftast inte ligger på mer än 100 kr per paket, ska jag deklarera varje sådan beställning sj... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Två affärsideer säljes!
Hej, säljer härmed två webadresser med medföljande affärsidé. Kategori: Till salu |
|||