Senaste inläggen
Namnet på företaget
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Anställd behöver betala åt företaget, hur lösa?
Jag är på gång att anställa en person (min första). Han som jag anställer behöver även kunna betala åt företaget. Hur brukar man lösa det? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
RotavdragetVem får man pengarna av om man fakturerar kunden hälften av beloppet för hushållsnära tjänster pga rotavdraget? Är det skatteverket? Har de blanketter man ska använda? |
|||
Obetalda fakturor och bokföring
Hej, |
|||
Ska köpa kassaregister, men behöver råd och tips!
Jag har ett ganska litet företag. Har en webbshopp med produkter som är relaterade till den japanska subkulturen. 😛 I snitt en gång varje månad åker jag nånstans i Sverige eller Danmark på ett "konvent" (ungefär som en mässa) för personer som är intresserade av japansk kultur och subkultur. Kategori: Inköp |
|||
Söker ungdomar till nytt jobb projekt- allt betalt!
Tanja, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svensk butik . .. . i Japan?
Jag har just nu en webbshop i Sverige där jag säljer saker som är relaterade till den japanska subkulturen (anime, manga, cosplay, lolita, visual-kei m.m...) Kategori: Affärsidéer |
|||
Mina anställda har nystartsjobb
Hej! |
|||
Brott mot upphovsrätt > Till VILKEN instans/myndighet vänder man sig till?
Har läst och sökt i ett flertal olika forum + "googlat" och kan inte hitta vilka/vem instanser/myndigheter som har hand om detta? Kan man ens lämna in en anmälan någonstans utan att först kontakta advokat och sätta igång en stämmingsprocess? |
|||
Söker kompanjon/partner - erotikleksaker
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
kosmetikabutiken.se mfl
KANON TOP DOMÄN kosmetikabutiken.se
Kategori:
Till salu
|
|||
Fråga ang. Lagring av vinter/sommardäck som tjänst.
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
Handelsbolag, dubbla EF eller Frilansfinans?
Hej, jag skulle vilja höra lite med er om vad ni tycker är lämpligast val för mig och min fru. |
|||
Moms vid inköp utomlands
Hur hanterar jag bokföring och momsredovisning vid köp av varor och tjänster när jag är på tjänsteresa i a) ett EU-land, b) utanför EU? |
|||
Skatt vid avgångspremie/avgångsvederlag/engångsbelopp
Hej, vi har äntligen blivit av med en person och kommit överens om 5 månadslöner. |
|||
Körjouranl - hur noga?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bytt idé !
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ambulerande försäljning
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Vilande Aktiebolag & Revisor
Hejsan, |