Senaste inläggen
"flytta" lager.
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Söka ett mindre riskkapital/bidrag
Hej alla företagare! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sverigesök - bluff?
Vill varna för företaget/söktjänsten sverigesok.se som känns som ett riktigt blufföretag. En googling bekräftar detta. De ringde mig idag och sa att jag nu legat uppe gratis ett år och att förlänga skulle kosta 2000kr-någonting. Kategori: Allmänt |
|||
Vilken summa kan man periodisera?Ursäkta en dum fråga kanske, men på vilken summa kan man göra en periodisering? Dvs skjuta upp vinst för beskattning till senare. Är det på totala omsättning, vinsten efter kostnader eller vinsten minus min lön? Kör enskild firma, inga anställda. |
|||
Omvänd skattskyldghet
Tjena |
|||
Hyra ut postboxar?
Hej, jag har funderat ett tag nu på att starta företag men har några frågor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Namn på Webshop
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Betalningsvillkor
Nu behöver jag er hjälp och jag hoppas att någon kan svara. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur ser ni på samarbete?
Samarbeta med konkurrenter? Kategori: Feedback |
|||
Lokal marknadsundersökning
Hejsan Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Naturintresserad partner?
Hejsan! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Marknadsundersökning om underkläder
Jag skulle behöva hjälp av tjejer/kvinnor att fylla i en enkät om underkläder. Kategori: Feedback |
|||
Frågor angående deklarering
Hej, |
|||
Någon chans till bidrag?
Tjolahopp. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kan mitt nybildade aktiebolag köpa vår privata bil?Vi är ett gift par som har varsin enskild firma som vi nu skall ombilda till ett gemensamt aktiebolag. Kan vårt nya aktiebolag köpa vår privata bil? Kan den även räknas in i de 50 000 kr som skall läggas in i bolaget (bilens marknadsvärde är ca 160 000 kr)? |
|||
Lagervärde
Hej, |
|||
Ingångsvärden? Från hobby till företag......
Hej, |
|||
Bevisa att brev är skickat till Norge
Vi har ett litet dilemma... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Online Distrubitions Skiv-Bolag
Jag har lite idéer angående att starta en musik ettikett som distruberar och säljer albums, ringsignaler och låtar online, alltså inte säljer fysiskt. Eftersom dagens bolag och musiker tar stor hjälp av Internet, så känns det som om det kan vara det bästa sättet att kunna leverera musik och att sprida musiken. Kategori: Affärsidéer |
|||
Startat eget och importerat inom EU
Jag har momsregistrerat mig och beställt några produkter från Tyskland samt Kategori: Företagande över gränserna |
|||