Distribution och lagerhållning för webshop

14
Tjena

Jag är intresserad av att starta en webshop för diverse produkter. Jag har ingen möjlighet att ta hand om packetering, lagerhållning eller distribution själv. Hur kan man lösa detta? Finns det något företag som sköter allt detta?

Jag vet att det finns distributörer som sköter liknande åt företag som gör B2B men detta är B2C.

Tacksam om någon kan rekommendera/tipsa om ett företag.

Tack på förhand

Richard
355
1
Menar detta handhavande är ganska vanligt idag. Risken är att du får ta hand om reklamationer och får då hålla ett mindre lager. Konsumentköplagen säger ju att du skall gå tillbaka med varan till butiken. Om du, exempelvis, säljer Dell labtops och varan är trasig när kunden får den skall han ju gå tillbaka till butiken. Det är även det supporten säger om de tycker varan är felaktig.[br]Säljer du däremot mjukvara, fotografier, e-böcker eller någe liknande blir ju saken annorlunda. [br]Jag skulle föreslå försäljning av mjukvara om du vill undgå lager. Finns massor med affiliate-tjänster du kan använda här.
162
Det finns många företag som sköter sådana tjänster Sello är ett, åländska posten en annan. Och Amazon både i england Usa och andra länder. har fullständig service på det området.[br][br] [quote author=ponken link=topic=8458.msg37867#msg37867 date=1296032441][br]Tjena[br][br]Jag är intresserad av att starta en webshop för diverse produkter. Jag har ingen möjlighet att ta hand om packetering, lagerhållning eller distribution själv. Hur kan man lösa detta? Finns det något företag som sköter allt detta?[br][br]Jag vet att det finns distributörer som sköter liknande åt företag som gör B2B men detta är B2C.[br][br]Tacksam om någon kan rekommendera/tipsa om ett företag.[br]Tack på förhand[br][br]Richard[br][/quote][br][br][br]Det finss
3
Hej Richard. Du kan köra med Drop ship. Nu vet jag inte vad du tänker dig att sälja men maila mig så kan vi tala mer. Jag jobbar med leverans via dropshipping.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.