Senaste inläggen
Hjälp med avdrag och moms
Startade en blomsterbud firma den 1/3-2010 |
|||
Starta upp ett företag tillsammans?
Hej jag söker någon att driva upp en verksamhet med inriktning IT/media/marketing/undervisning i Sundsvallsområdet. Själv bor jag I Härnösand. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Preliminärskatt
Hej, det här med skatter gör mig lite gråhårig. Kan någon hjälpa mig att förstå hur jag ska göra? |
|||
Tjäna extrapengar genom att bli SportkonsultTjäna extrapengar genom att bli Sportkonsult. Det kan bli en lönsam affär för dig. Det bästa med att bli Sportkonsult, är att du kan göra det vid sidan om ditt ordinarie arbete och bygga upp det i din egen takt, alltifrån ett lönande extraknäck till ett välbetalt heltidsarbete. Du ansvarar för att presentera säljmaterialet för skolklasser eller för... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra fakturor
Hej, |
|||
I vilken ände ska jag börja?
Jag kommer att få överta 30 % i familjeföretaget då företaget expanderar. Dvs ny byggnad och ökad omsättning. Expanderingen kommer succesivt att öka ännu mer, men detta är steg 1. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Nylansering Webbyråguiden.se
Nu har vi nylanserat Webbyråguiden.se med ny design och förbättrad funktionalitet. Kategori: Affärsidéer |
|||
"förpackning"...?
Har ännu ett hobbyprojekt på gång, jag ska sälja böcker i olika "paket" efter teman (genrer, författare, högtider m.m, m.m.) Kategori: Allmänt |
|||
Avdrag i enskild firma
Vilka avdrag har jag rätt att göra i enskild firma? Hittar inget specifikt förutom att allting som är en förutsättning för att firman skall kunna drivas. |
|||
Ersättning från försäkringskassanHur får man ersättning från försäkringskassan om man blir sjuk om man driver en enskild firma? Kategori: Allmänt |
|||
Starta webbutik, men vart?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Enkät om mobiloperatörers varumärken för ett examensarbete
Hej Kategori: Off Topic |
|||
Lönsamhet i Spelbutik?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Parfym leverantörer/grossister
Hej!!! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vad är en rimlig timdebitering?
Jag står på randen att ta över ett verkstadsföretag som tillverkar lego artiklar i rostfritt. Hittills har man räknat med en timdebitering på 350:-/tim. Jag tycker att det verkar alldeles för lågt. |
|||
Tänkte starta litet snabbmatsställe! Vad bör vi tänka på?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Försäljning av firmabil
Hej har egen firma och köpte in firmabil 2009 |
|||
Omkontering av bankkonto
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Moms i enskild firma
Jag har månadsmoms och bokar varje månad om kontona 2641 och 2611 mot antingen 2650 eller 1650. |
|||
Starta eget som 15 år.
Hej Företagande.se! Kategori: Affärsidéer |
|||