Senaste inläggen
Hur bokföra drivmedel och milavdrag leasingbil
Hej |
|||
Behöver hjälp att registrera Enskild Firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vad fylldes i förra året? (R40)
Tjena |
|||
Hur bokför jag avdrag för underskott av nystartad näringsverksamhet?
Jag är nystartad företagare och i deklarationen för 2009 så angav jag "underskott av aktiv näringsverksamhet som du får kvitta mot förvärvsinkomst" (ruta 45). Dessutom hade jag en momsfodran på staten. Således fick jag tillbaka en del pengar i dec 2010. |
|||
Ekonomisk livslängd på laptop
Nån som vet vad som menas med Inventarier som bedöms ha en ekonomisk livslängd |
|||
Webshop köpes
Hej, jag vill bara informera alla som vill sälja sin webbshop att jag letar efter ett nyförvärv. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Fråga: Hur bokföra körning leasing bil
Jag har ett handelsbolag och vi har köpt in en leasingbil |
|||
R43Jag ska göra min första NE-deklaration, tillämpar förenklat årsbokslut. Ska jag i ruta R43 på NE-blanketten fylla i vad jag tror att jag kommer att betala i skatt under året inkl det som jag redan betalt? Jag har fått mer intäkter än i senaste prel deklarationen, och skatten jag betalat utifrån det är ca 21.5 %. Kan jag skriva 21.5 % av bokfört res... |
|||
Bokföra utbetalningar för rutavdragetSka man bokföra utbetalningar från skatteverket för rutavdraget bland fakturorna man skickat ut till kunder för jobben de får rutavdrag för? |
|||
Bokföra inkassoräkningarVad händer om man inte bokför inkassoräkningar? Kan man bli av med f-skatten om man inte bokför rätt? |
|||
Förlustavdrag
Vi är 4 delägare i ett aktiebolag som avregistrerades februari 2010. Ingen verksamhet bedrevs under 2010 varpå det inte finns någon omsättning under 2010. |
|||
Observationskonto vid ingående balans
Hej! |
|||
Nummer på verifikationerSka man börja om från 1 när man numrerar kvitton och fakturor för ett nytt år eller fortsätter man från förra året? |
|||
Bokföra kvitto utan momsHur bokför man ett kvitto det inte är någon moms på? Jag använder visma avendo eekonomi, jag har inte fyllt i något i rutorna för moms eftersom det inte är någon moms på inköpet men då står det, bokföringen av kvittot balanserar ej och kan ej sparas, korrigera och spara på nytt. |
|||
Att fakturera mellan två egna bolag?
Hej |
|||
Bokföra inkassoräkningarSka man bokföra inkassoräkningar? |
|||
Posten och svensk direktreklamVilken av dem tror ni det är billigast att dela ut reklamblad med? 🙂 ;) 😃 ;D >🙁 🙁 :o 8) ??? Kategori: Off Topic |
|||
Avskrivning - vad gör bokföringsprogrammet egentligen?
Hej! Glas påsk lite i efterskott till alla. Så ere dags för bokslutet igen... |
|||
Vad tycks om min Hemsida
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Hur marknadsförs spikmattan?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||