Senaste inläggen
Driftsbolag?Vad kännetecknar ett driftsbolag och kan man göra om en enskild firma till detta? |
|||
Jobba för makens enskilda firmaKan min make "anställa" mig i sin enskilda firma då vi har äktenskapsförord (alla inköp som gjörs blir vår enskilda egendom), delad ekonomi. Hur fungerar detta med lön osv? |
|||
Think and grow rich - Napoleon HillThink and grow rich - av Napoleon Hill. Håller på att läsa denna bok. Intressant. Anses som en av grundböckerna i självhjälp till framgång (innehåller intressanta teorier och praktiska tips). Ngn annan som har läst den och haft nytta? Kategori: Allmänt |
|||
Tänker ditt företag avstå från revision?
Från och med räkenskapsår som inleddes den 1 november 2010 eller senare kan nästan 300 000 svenska aktiebolag i genomsnitt spara 12 700 kr per år genom att avstå från revision. En förutsättning är att företaget uppfyllt två av tre kriterier under ett av de två senaste räkenskapsåren: |
|||
starta enskild företag inom ridsport...
jag och min sambo fundera på att starta en ridsportsbutik. Kategori: Affärsidéer |
|||
Inkomstdeklaration för AB per kalenderår eller räkenskapsår?
Hittills har jag drivit EF många år och vid inkomstdeklarationen visste man alltid att deklaration för senaste pret inom EF skall in. |
|||
Säljare med F-skattskattsedel
HälsingeMedia är att företag som jobbar med uppdrags- Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Förädling produkt och hur förändras det i bokföringen?
Hej, |
|||
Är du entreprenör eller chef?
Hej! Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Stor faktura
Hej |
|||
Webbdesigner sökes
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Marknads för dig utomlandsKan hjälpa till med marknadsföring utomlands (finns i England, Östeuropa, Norra Spanien och Indien). Maila en rad på per.oberg@dragonstarpro.com Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Inköp av lastbil
Hej! |
|||
Värdera företagVart ska man vända sig för att få ett företag värderat för försäljning? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Leverans bageri skåne
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Enskild firma - Vinst?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra återbetalning av moms från annat EU-land
Hej, |
|||
Utbilda sig för att starta företag, innan starten - kvitton?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Svenskt registrerat företag, sälja till privatpersoner på plats i Tyskland?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
E-handelsansvarig sökesHej, GRIZZLY är ett växande företag inom husdjursprodukter som nu lanserar e-handel. Vi behöver råd om hur man bäst går tillväga för att rekrytera en e-handelsansvarig. Var ska man leta och annonsera? http://grizzlybutiken.se/sites/grizzlybu... Kategori: E-handel |
|||