Starta annonssida , hur göra?

36
Hej! :-D

Har fått en idé om att starta en annonssida, alltså INTE auktionssida utan bara annonser (typ blocket).
Men den ska vara nischad till ett visst område :cheer:

I alla fall...
Är det nån som vet lite hur man gör? :o
T.ex. vilken moms är det som gäller?
Finns det några speciella lagar & regler? :unsure:
Var i så fall kan man läsa på om detta?

Vore väldigt tacksam för svar :cheer:
7
Hej! Du kan alltid prova att ringa till skatteverket ang. skattelagar (Dom är jättetrevliga och svarar gärna på dina frågor) moms är 25% för din del. Om det inte gäller sex-annonser för att tala klarspråk så finns det väl inga direkta lagar som du måste ta hänsyn till. Om så inte är fallet får du passa dig för koppleri, människohandel m.m.m. Hoppas det var till hjälp. MVH Sven
36
Tack så mycket för ditt svar :cheer: Får ta och ringa skatteverket.. Det är absolut ingenting som har med sex att göra. :o Utan är inriktning på japansk populärkultur.. Tror inte detta kommer hända, men om någon skulle lägga upp något stulet, kan jag då bli straffad? Även om man har skrivit nån form av text att mitt företag enbart ser till att inget stötande, olämpligt o liknande säljs? :unsure: Det kan ju dock vara misstänksamt om något säljs extremt billigt, men man kan ju aldrig veta..
7
Du får på nått vis skriva emd det i allmäna vilkor eller liknande, att du frånsäger dig allt ansvar o.sv. det är ju helt omöjligt för dig att veta om något är stulet. Sen är det väl så att du har inget med annonserna att göra mer än att du erbjuder en annonsplats. Kolla runt lite vad dom andra etablerade har skrivit i sina vilkor och på så vis bli upplyst om hur det fungerar. Dom ser ju till att ha sitt på torra land så den informationen brukar stämma till 100% :D
117
Hoppas du kommer igång med din webbsida! Angående stöldgods så tror jag inte att du kan bli straffad om någon säljer stulna saker via din sida. Jag hade kontaktat en advokat och frågat och i såfall bett dem om hjälp med att skriva in en bra klausul. Men tänk dig t.ex. Hur många stulna cyklar har det inte sålts via blocket? Hade en kompis vars cykel blev stulen och han hittade den på blocket en vecka senare :bravo
355
1
Annonssidor finns det många av just nu. Jag menar marknaden är mättad. Det kunde dock vara en idé att starta en e-butik eftersom du har en produkt som inte ses på så många andra platser. När deu sedan fått igång butiken så starta en annonssida på samma domän. Bara en idé :unsure:
36
Tack så jättemycket för alla era förslag och svar. Vad gäller sista inlägget kan jag berätta att jag gjort precis det du säger :) Har redan en etablerad sådan webbutik som även besöker mässor i hela Europa. Men märkte att begagnatmarknaden vuxit tillsig under senaste åren och folk inom detta intresset orkar inte med tradera eftersom folk "missbrukar" orden Kawaii & lolita mm så dem får inte en upp sånt dem vill köpa då. Och blOcket har ca 50 annonser åt gången som är relaterade till detta... Så känns som jag är rätt ute :) Har bara fått positiva reaktioner när jag berättat om min ide
24
Vi på [url=http://nordicwebteam.se]Nordic Web Team[/url] hjälper dig gärna med utveckling design etc :)
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
36
Låter intressant :) Kontakta mig gärna; [email protected]
4

Säljer annonssida med domän Marknadstorg.se.

Marknadstorg.se är en färdig designad hemsida med oändliga möjligheter och stor potential.
Marknadstorg var skapad till att bli den nya bästa annonssidan i Sverige som passar perfekt för alla, både privatpersoner och företag.
Hemsidan är en annonssida där man kan sälja saker, hitta tjänster och utbildningar, hitta/söka jobb, hitta vänner och partners m.m.

Hemsidan fungerar genom att privatpersoner och företag registrerar sig, och skapar en annons att lägga upp i rätt kategori.
Det finns meddelandesystem, info man kan lägga om sig själv (tex tfn nummer), annonsbevakning, redigera sin annons, kommentarer, betygsättning, premiumtjänster man kan betala för, sökruta, profilbild, osv.

Sidan ser proffsig ut och har snygg design, bra organisering av kategorier, profiler m.m och mycket information om regler, vision, FAQ osv.
Pga ändring i våra planer söker vi någon som vill köpa sidan och ta över projektet.

Domänen Marknadstorg.se har funnits sedan 2021;
Första plats på Google (annonssida).
Första plats på Google (annonssidor).
Första plats på Google (Marknadstorg).

Bred funktionell med många moduler (testa) och finns flera i admindelen (bara trycka på).
Kopplade en betalningsmetod (kortbetalning) och finns flera i admindelen (bara trycka på) om det behövs.

Kostnad för en server endast 1000 kr på 6 månader (betalad till 09/11/2022) och domän 100 kr per år och inget mer.

Inga Intäkter på sidan då betalningsmodulen var kopplad en vecka sedan.

Ca ett år arbete från 2020 till 2021 ( PHP-programmering, översättning, information, marknadsföring mm...).

Läs mer på Marknadstorg.se om du vill veta mer.

8
littleluchinda 39853
Hej! :-D Har fått en idé om att starta en annonssida, alltså INTE auktionssida utan bara annonser (typ blocket). Men den ska vara nischad till ett visst område :cheer: I alla fall... Är det nån som vet lite hur man gör? :o T.ex. vilken moms är det som gäller? Finns det några speciella lagar & regler? :unsure: Var i så fall kan man läsa på om detta? Vore väldigt tacksam för svar :cheer:

Borde vara 25% rakt igenom, men värt att dubbelkolla med skatteverket. 

Vi på Greenbalance vill hjälpa dig att på en naturlig väg finna inre balans, avkoppling och återhämtning.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.