Senaste inläggen
Deklaration fråga om moms och kapital!
Sitter och sliter mitt hår över deklarationen. Min kompis som är revisor hävdar att 2009 års moms som var -7500 kr ska även med på 2010 års deklaration. Så att det då blir -5000 att bet in i moms för 2010 och sen totalt -12500 i momsskuld? |
|||
Söker finansiär/investerare/kapitalist för 8 månader
Min man och jag har hittat ett riktigt klipp när det gäller ett hus på bra adress med stort renoveringsbehov. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Namnförslag på firmanamn inom städbranchen?Jag har en enskild firma sedan 1992 med namnet Snusboa i Valbo. Jag har nu lagt om innehållet i firman till städning och bortforsling av grovsopor. Min logga är en kvast över ett stort S. Jag skulle vilja använda den logga i ett nytt tilltalande firmanamn men behöver lite hjälp kreativitet när det gäller namnförslag på S så kunden förknippar det me... Kategori: Affärsidéer |
|||
Feedback önskas på hemsida
Vi planerar att göra om vår hemsida litegrann. Kategori: Feedback |
|||
Dela faktura med annat företag
Jag och en släkting har genom arv kommit att äga en lantbruksfastighet tillsammans. Det jag undrar är hur jag i min enskilda firma ska bokföra försäkringen som vi har tecknat för fastigheten. |
|||
Hyra ut datorerTror ni det lönar sig att hyra ut datorer? Vilka problem kan man råka på tror ni? Tror ni folk hyr datorer långa perioder, det kan väl inte vara så många som hyr en dator bara ett par dagar? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hyra ut maskinerTror ni det är många som vill hyra en högtryckstvätt, har funderat på att hyra ut olika städmaskiner i min städfirma, t ex skurmaskin, golvpolermaskin, sopmaskin och även elverk och tryckluftsaggregat, vad för maskiner tror ni folk hyr mest av? Vad för maskiner kan man hyra ut längre tider, har kommit på byggnadsställningar. Kategori: Allmänt |
|||
Återförsäljare sökes inom TM
Då vår uppdragsgivare vill öka intaget av kunder så söker vi nu efter nya hungriga TM-företag som vill jobba mot konsumentmarknaden. Företagen kan i det här fallet vara förhållandevis nya men med dokumenterad säljerfarenhet i ledningen. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontaktlistor till callcenter/telemarketing
Vi har leads till callcenter/telemarketing företag. Kategori: Till salu |
|||
Glömt redovisa egna uttag i EF
Hejsan, |
|||
skämta.se
Hej ! Kategori: Off Topic |
|||
IB Lager och moms
Hej! |
|||
Uttag av kontanter
Hej, |
|||
Hur hittar man redaktörer inom Hälsa?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Miljöimperiet
Tjenare! Kategori: Affärsidéer |
|||
Olaglig handling eller ej?
Hej, |
|||
Arbete i bostad
Jag har hört lite olika bud på ifall man får göra avdrag på arbetsrum i den egna bostaden. Får jag göra schablonavdrag på 2000 om jag har arbetat mer än 800 timmar i bostaden? Jag har inget särskilt inrett rum men jag driver hela verksamheten hemifrån, har alltså ingen annan lokal. Det är min sambo som äger bostaden. |
|||
Fråga om IB av en nybörjare..
BAKGRUND |
|||
Hur hårt styrs/kontrolleras hur en verksamheten drivs
Hej, |
|||
AB i Sverige, sälja tjänster i Sverige, bo utomlandsOm jag jobbar som teknikkonsult med eget AB i Sverige, flyttar till Asien med familjen pga att min sambo har fått jobb där, men fortsätter att leverera tjänster (programmering & rådgivning) till mina tidigare kunder i Sverige: Hur går det till att betala ut lön till mig själv? Kategori: Företagande över gränserna |
|||