Senaste inläggen
All rekrytering är positivSåvida du inte har en onaturligt hög personalomsättning bör du inte se rekryteringar och således inte heller uppsägningar som något negativt, visst rekryteringsprocessen kan i sig vara ett jobbigt och tidskrävande moment men jag menar ändå att det finns något positivt med alla rekryteringar. Rekrytering kan vara ansträngande av olika anledningar, b... Kategori: Allmänt |
|||
Låta sy upp hemtextil i IndienVar kan jag komma i kontakt med en seriös firma/företag i Indien som kan hjälpa mig att sy upp enklare hemtextilvaror mot en billig penning? Det behöver inte vara just Indien, men jag har hört att det är vanligt med sådana fabriker just där. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vad kostar industristäd?finns här någon som vet vad städbolag som rengör produktionslokaler för livsmedel debiterar sina kunder per timme? Kategori: Allmänt |
|||
När gör skv revision?
Hej! |
|||
BILLIG bokföring av student!
Jag pluggar till redovisningskonsult vid högskolan. Ställer gärna upp med att sköta ditt företags bokföring. Kategori: Till salu |
|||
Delägare i allt för detaljstyrt företag
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Lön för reklamutdelareVad tjänar en reklamutdelare i timmen? T ex de som jobbar för svensk direktreklam. Kategori: Allmänt |
|||
Ränta på skattekonto
Har några tusen över på skattekonto och varje månad får jag ca 100 kr i ränta,hur bokför jag den? Har EF. |
|||
Bokföring av löneutbetalning.
Jag försöker göra vår första löneutbetalning, har jag missat nåt? Det är ett AB, med en anställd! Just delen "förändring semesterlöneskuld" känner jag mig osäker på! |
|||
Fler sidorubriker på Facebook?
Hmmm. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
d/ Kategori: Inköp |
|||
Filial eller enskild näringsverksamhet?
Hej, har en fråga. |
|||
Dotterbolag eller nytt AB
Äger idag som privatperson till 100 % ett AB där jag själv är anställd. Konsultverksamhet som fritidssysselsättning. Omsättning första året 1,3 milj. Vinst 1,2 milj. |
|||
Starta dec 2011 inga intäkter -utdelning 2012?Om jag startar AB dec 2011. Inga uppdrag/intäkter endast lite kostnader under dec. Antar sen att jag måste ha ett förkortat räkenskapsår och göra bokslut för 2011. Kan jag då när jag får första jobbet/intäkten/betalningen 2012, direkt ha en bolagsstämma och besluta om utdelning för 2011 enligt schablon. Och sen ta av dessa pengar (del av 2012 års i... |
|||
Bryta ut del av företag, tvist om e-tjänst
Hej! |
|||
Hitta fairtrade grossist!Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle posta tråden, så testar här. Söker nämligen grossister till fairtrade tanktops för både kvinnor och män. Det ska vara vita, längre linnen. Har varit inne på bl.a. alibaba.com, men har inte råd att köpa in 1000 linnen vid första köp vilket många av dessa sidor kräver. Dessutom verkade de inte ha någon... Kategori: Inköp |
|||
Hjälp att översätta till kinesiska, någon?
Jag upptäckte sidan hanzimatters.com där man samlar bl.a. misslyckade tatueringar på kinesiska. Byggde då denna webbplats där jag hjälper till att översätta enstaka ord & namn till kinesiska för intresserade.
Kategori:
Off Topic
|
|||
Ska starta ett företag men behöver hjälpHej! Det är så att jag och min kompis vill starta ett företag, eller vi vill rättare sagt registrera det. Vi fick idén för några månader sen att vi ville bidra till Action Aid genom att sälja smycken. Vi drev det som en hobbyverksamhet, vi tjänade lite pengar, allt är lagligt förstås då vi absolut inte tjänat mer än vad man får göra när det inte är... Kategori: Affärsidéer |
|||
Sälj in barnkläder till butiker
Du som har fa-skatt, och vill jobba som utesäljare. Prova att sälja in mitt egna märke av barnkläder; svensktillverkade kvalitetskläder, till butik. Provisionsförsäljning. Kontakta mig så får du veta mer/Lämna din mailadress här så hör jag av mig! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker partner för att starta barnvaktsuthyrning
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||