Senaste inläggen

All rekrytering är positiv

Såvida du inte har en onaturligt hög personalomsättning bör du inte se rekryteringar och således inte heller uppsägningar som något negativt, visst rekryteringsprocessen kan i sig vara ett jobbigt och tidskrävande moment men jag menar ändå att det finns något positivt med alla rekryteringar. Rekrytering kan vara ansträngande av olika anledningar, b...

Kategori: Allmänt

Låta sy upp hemtextil i Indien

Var kan jag komma i kontakt med en seriös firma/företag i Indien som kan hjälpa mig att sy upp enklare hemtextilvaror mot en billig penning? Det behöver inte vara just Indien, men jag har hört att det är vanligt med sådana fabriker just där.

Kategori: Företagande över gränserna

Vad kostar industristäd?

finns här någon som vet vad städbolag som rengör produktionslokaler för livsmedel debiterar sina kunder per timme?

När gör skv revision?

Hej!

När gör skatteverket en revision?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

BILLIG bokföring av student!

Jag pluggar till redovisningskonsult vid högskolan. Ställer gärna upp med att sköta ditt företags bokföring.

Kontakta för att diskutera pris (Billigt!).

Kategori: Till salu

Delägare i allt för detaljstyrt företag

Hej!

Det här är första inlägget här - så jag ber om ursäkt om jag bryter mot några oskriva regler 🙂

Min situation är som följer:

Jag är delägare i ett företag som säger sig vara ett säljföretag inom byggbranschen, men tyvärr har en helt felaktig bild av vad säljföretag gör. Företaget spenderar ingen tid...

Lön för reklamutdelare

Vad tjänar en reklamutdelare i timmen? T ex de som jobbar för svensk direktreklam.

Ränta på skattekonto

Har några tusen över på skattekonto och varje månad får jag ca 100 kr i ränta,hur bokför jag den? Har EF.

D 1630 100
K 8310 100

Är det rätt?

Bokföring av löneutbetalning.

Jag försöker göra vår första löneutbetalning, har jag missat nåt? Det är ett AB, med en anställd! Just delen "förändring semesterlöneskuld" känner jag mig osäker på!

2011-08-24 1940 Bankkonto -36 361,00
2011-08-24 7220 Lön företagsledare 27 056,00
2011-08-24 7011 Lön kollektivanställda 20 590,00...

Fler sidorubriker på Facebook?

Hmmm.
Någon som vet (så jag slipper lägga ännu fler timmar på att ta reda på) hur man får till fler sidorubriker / flikar på facebook?

I vänsterkolumnen under bilden, såhär: (bifogar bild)
[attachment=28]facebooksidorubriker.jpg[/attachment]

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

d

/

Kategori: Inköp

Filial eller enskild näringsverksamhet?

Hej, har en fråga.

En familjemedlem som bor utanför EUs gränser vill börja med ehandel och sälja sina produkter inom EU. Han undrar om jag vill hjälpa till och jag blev väldigt sugen och svarade ja. Vilket alternativ är bättre för oss? att jag startar en enskild firma eller ett handelsbolag som importerar varorna eller att vi registr...

Dotterbolag eller nytt AB

Äger idag som privatperson till 100 % ett AB där jag själv är anställd. Konsultverksamhet som fritidssysselsättning. Omsättning första året 1,3 milj. Vinst 1,2 milj.

Har nu en ny idé, bemanningsföretag där jag kommer anställa några andra personer. Förmodligen högre omsättning men betydligt mindre vinst (de vill ju ha lön..).
<...

Starta dec 2011 inga intäkter -utdelning 2012?

Om jag startar AB dec 2011. Inga uppdrag/intäkter endast lite kostnader under dec. Antar sen att jag måste ha ett förkortat räkenskapsår och göra bokslut för 2011. Kan jag då när jag får första jobbet/intäkten/betalningen 2012, direkt ha en bolagsstämma och besluta om utdelning för 2011 enligt schablon. Och sen ta av dessa pengar (del av 2012 års i...

Bryta ut del av företag, tvist om e-tjänst

Hej!

Jag och några kompisar har ett företag tillsammans. I detta företag har jag utvecklat en e-tjänst. E-tjänsten har visserligen nyttjat företagets namn men i övrigt kan man säga att jag stått för hela tjänstens utveckling och innehåll.

Nu vill jag bryta ut denna verksamhet då jag känner att företaget hindrar mig frå...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hitta fairtrade grossist!

Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle posta tråden, så testar här. Söker nämligen grossister till fairtrade tanktops för både kvinnor och män. Det ska vara vita, längre linnen. Har varit inne på bl.a. alibaba.com, men har inte råd att köpa in 1000 linnen vid första köp vilket många av dessa sidor kräver. Dessutom verkade de inte ha någon...

Kategori: Inköp

Hjälp att översätta till kinesiska, någon?

Jag upptäckte sidan hanzimatters.com där man samlar bl.a. misslyckade tatueringar på kinesiska. Byggde då denna webbplats där jag hjälper till att översätta enstaka ord & namn till kinesiska för intresserade.

Kategori: Off Topic

Ska starta ett företag men behöver hjälp

Hej! Det är så att jag och min kompis vill starta ett företag, eller vi vill rättare sagt registrera det. Vi fick idén för några månader sen att vi ville bidra till Action Aid genom att sälja smycken. Vi drev det som en hobbyverksamhet, vi tjänade lite pengar, allt är lagligt förstås då vi absolut inte tjänat mer än vad man får göra när det inte är...

Kategori: Affärsidéer

Sälj in barnkläder till butiker

Du som har fa-skatt, och vill jobba som utesäljare. Prova att sälja in mitt egna märke av barnkläder; svensktillverkade kvalitetskläder, till butik. Provisionsförsäljning. Kontakta mig så får du veta mer/Lämna din mailadress här så hör jag av mig!

Mvh Elin

Kategori: Söker/eftersöker

Söker partner för att starta barnvaktsuthyrning

Hej!

Här är en driftig tjej med stark vilja och envishet med erfarenhet av rekrytering, service och försäljning. Jag ska starta ett företag som hyr ut barnvakter och söker en partner att starta detta med.

Gärna någon som har kunskap av bokföring/ekonomi eller webdesign, men viktigast är att du är:
* driftig

Kategori: Söker/eftersöker