Köpa tjÀnst av privatperson??

36
HejHej! 🙂

Har en lite klurig frÄga som jag behöver fÄ klarhet i :unsure:

Om man vill köpa en hemsida av en privatperson (alltsÄ privatpersonen gör mitt företagshemsida), hur funkar det dÄ?
För jag kan ju inte betala personen för detta? :blink

MÄste jag i sÄ fall anstÀlla personen tillfÀlligt för detta eller hur ska man göra för att det ska bli "rÀtt" ? :unsure:

VĂ€ldigt tacksam för svar! 🙂
1324
4
www.frilansfinans.se kan ju vara ett alternativ. Hans
355
1
[quote="littleluchinda" post=41103]HejHej! :) Har en lite klurig frÄga som jag behöver fÄ klarhet i :unsure: Om man vill köpa en hemsida av en privatperson (alltsÄ privatpersonen gör mitt företagshemsida), hur funkar det dÄ? För jag kan ju inte betala personen för detta? :blink MÄste jag i sÄ fall anstÀlla personen tillfÀlligt för detta eller hur ska man göra för att det ska bli "rÀtt" ? :unsure: VÀldigt tacksam för svar! :)[/quote] Om nÄgon utför en tjÀnst för dig mot betalning mÄste vederbörande eller du betala sociala avgifter som atp, arbetsgivaravgift och sÄ vidare. Har han du bestÀller tjÀnsten av ingen F-skatt mÄste du anvÀnda din egen och alltsÄ anstÀlla honom för detta projekt. En annan lösning kan vara som föregÄende tipsade om, hyra F-skatt. Det finns flera bolag som löser detta Ät honom som www.bolagskraft.se Du hittar en del om detta med f-skatt pÄ sidorna om bokföring. Se mer pÄ http://www.drivrutiner.net/program/kontor/bokforing.php
GunillaS
Du kan registrera dig som arbetsgivare hos skatteverket och timanstÀlla din vÀn pÄ ett tidsbegrÀnsat avtal. Alternativt leja ut uppdraget externt! Mvh Gunilla S SundoFri *KontorstjÀnst
36
Tack sÄ jÀttemycket allihop för svaren :) KÀnns som jag har en del olika valmöjligheter nu :cheer:

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.