Senaste inläggen
Hjälp med ändring i bokföring från föregående årUnder 2010 köpte jag en jordbruksfastighet som precis hade avstyckats. Eftersom det inte fanns några taxeringsvärden på fastigheten så fick jag, (efter råd från skatteverket) göra en bedömning på hur den procentuella fördelningen såg ut mellan privat- och näringsdel. Till min hjälp använde jag mig av taxeringsvärdena på den ursprungliga och större... |
|||
Hur bokför man matsvinn?Har en mobil korvvagn och undrar hur man bokför när man blir tvungen att slänga mat som inte blivit såld, och hur man bokför mat som man äter själv om man står ute tex på en marknad? |
|||
Hur bör min kollega göra?
Idag jobbar hon strötimmar då jag behöver hjälp med större grupper.
Kategori:
HR - Personalfrågor
|
|||
Söker revisor till ett nytt och ungt designföretag
Hejsan, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
All feedback is good feedback :)
Hey Kategori: Feedback |
|||
Nummerordning på verifikationerSka man lägga alla verifikationer i följd efter datum när man lämnar in dem till bokföringsbyrån eller ska man dela upp dem i inkomster och utgifter? Och ska man skilja på fakturor och kvitton på kontanta betalningar eller ska man numrera alla i en följd? |
|||
Hitta grossister och importörer för billiga mössor
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Dela på bredband med privatperson
Hej! |
|||
[Nybörjare]iPhone programmerare vill starta företa
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Kolla upp folk i register innan anställningVad ska man kolla innan man anställer någon? Vilka register? Kategori: Off Topic |
|||
Försäkring för anställdaBehöver man teckna försäkring för personer man anställt till att dela ut reklam? Kategori: Allmänt |
|||
Frågor gällande start av handelsbolag
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
All rekrytering är positivSåvida du inte har en onaturligt hög personalomsättning bör du inte se rekryteringar och således inte heller uppsägningar som något negativt, visst rekryteringsprocessen kan i sig vara ett jobbigt och tidskrävande moment men jag menar ändå att det finns något positivt med alla rekryteringar. Rekrytering kan vara ansträngande av olika anledningar, b... Kategori: Allmänt |
|||
Låta sy upp hemtextil i IndienVar kan jag komma i kontakt med en seriös firma/företag i Indien som kan hjälpa mig att sy upp enklare hemtextilvaror mot en billig penning? Det behöver inte vara just Indien, men jag har hört att det är vanligt med sådana fabriker just där. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vad kostar industristäd?finns här någon som vet vad städbolag som rengör produktionslokaler för livsmedel debiterar sina kunder per timme? Kategori: Allmänt |
|||
När gör skv revision?
Hej! |
|||
BILLIG bokföring av student!
Jag pluggar till redovisningskonsult vid högskolan. Ställer gärna upp med att sköta ditt företags bokföring. Kategori: Till salu |
|||
Delägare i allt för detaljstyrt företag
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Lön för reklamutdelareVad tjänar en reklamutdelare i timmen? T ex de som jobbar för svensk direktreklam. Kategori: Allmänt |
|||
Ränta på skattekonto
Har några tusen över på skattekonto och varje månad får jag ca 100 kr i ränta,hur bokför jag den? Har EF. |
|||