Senaste inläggen

Tips på företagsnamn inom vård och omsorg

Hej!
Jag kommer att starta ett aktiebolag inom vård & omsorg (Bemanning ,Hemtjänst och Service). Hjälp mig hitta ett namn som gärna är enkelt att komma ihåg och börjar med bokstaven A .

Tack

Kategori: Allmänt

Förbrukningsinventarier

Hej!
Om jag handlar till en servering glas, porslin, bestick osv., är det då inte att bokföra som förbrukningsinventarier? Medan t.ex. servetter är förbrukningsmaterial?

Mvh Christian

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Guide: Enkel bokföring i Excel (kontantmetoden)

Hej,

Jag skrev en kort blogartikel med enkla instruktioner och en färdig Excel-mall för enkel bokföring enligt kontantmetoden för enskilda firmor. Kolla gärna in artikeln för att komma igång, hoppas att du har nytta av den. Feedback är välkommen.

Söker webbyrå/reklambyrå..

Hejsan.
Jag söker alltså en webbyrå/reklambyrå eller företag som sysslar med marknadsföring som behöver en duktig och utvecklingsbar webbdesigner/grafisk formgivare.

Rickard heter jag, 25 år, försöker för tillfället att lyckas som webbdesigner. Jag har goda kunskaper inom: HTML, CSS, Flash, Photoshop, viss kunskap inom: Java &...

Kategori: Söker/eftersöker

Kollektivavtal & arbetsgivaravgifter

Jag har startat ett städbolag och ska anställa en reklamutdelare till att dela ut företagets reklam.

1. Kommer personen att omfattas av kollektivavtal

2. Hur räknar man ut arbetsgivaravgiften?

Kategori: HR - Personalfrågor

Nedskrivning personallån

Hej en liten fråga.

Vi har tidigare för en anställd givit ett personallån till marknadsmässig ränta utan säkerhet, 100,000:-, 5 år med ränta som dras mot nettolön vartefter. Personen har nu slutat sin anställning och kan ej betala tillbaka på grund av skulder hos KFM mm
Vi vill nu skriva bort lånet och kostnadsföra.
Vil...

Programvara Kursanmälan

Hej

Känner någon till företag som säljer programvara för kursanmälan? Som också är enkla att få till själv? Jag vill att mina kunder ska kunna boka in sig på kurs direkt på min hemsida. Tacksam för tips!

Kategori: Inköp

Datordelar.net söker medhjälpare!

Hej!

Kort presentation:
Mitt namn är Martin och jag är 21 år gammal. Jag bor i en lägenhet i Åkersberga och arbetar inom skola.

Företaget:
Mitt nystartade företag www.datordelar.net, söker nu en medhjälpare!

Företaget är en auktionssida för datordelar och hårdvara.

Värdera sitt företag

Hej,

Jag har en fråga om hur jag kan värdera mitt bolag vid ett eventuellt övertagande. Historiken är följande:

Företaget är snart 2 år gammalt varav AB 1 år vid årsskiftet, det finns inga skulder och omsättningen blir mellan 1 - 1,3 milj. Jag är själv heltidsanställd och har en halvtidsanställd till och bedriver IT-k...

Kategori: Företagande över gränserna

Var hittar jag produktutvecklare / designer?

Jag har en idé om en produkt, och har en väldigt klar bild av hur jag vill att den ska se ut och vilken funktion den ska ha.

Nu behöver jag hjälp med att ta fram en mall, eller dummy som jag kan fylla med den tekniska lösningen. Jag behöver alltså hjälp med att tillverka själva skalet till produkten. Var vänder jag mig då? Vem hjälp...

Marknadsföra en webbyrå

Hej!
Har under en tid drivit en webbyrå och fått in lite små jobb från sidan Blocket där jag annonserat om mina hemsidor jag erbjuder. Nu har det dock vart stendött ett bra tag och har därför bestämt mig att ta tag i marknadsföringen ordentligt.

Nu behöver jag hjälp av erfarna personer, då jag inte är någon direkt erfaren pers...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Skulsanering en unik men kompliserad möjlighet

Hej!
Jag har en fråga! Om jag har skuldsanering där mitt återbetalande baseras på X antal kronor initsialt.
Vad händer rent konkret om jag paralellt med min inkomst Startar ett företag och säljer på nätet låt säga med en omsättning på 200 000 kr och ett vinstutfall på ca 70% av omsättningen.
Måste jag ta ut det som lön eller ka...

Kategori: Affärsidéer

UF Företag!

Hej!

Vi är en grupp som har startat ett UF (Ungt företagande) företag i skolan. Vi ska sälja egen designat kortspel.

Vi behöver hitta en rådgivare till vårt företag och undrar om det är någon här som har några tips på hur vi ska gå till väga.

Vi undrar också om det är någon som vet något företag som tryc...

Betalning till bankgiro

Hej

Har precis startat ett AB, har sedan tidigare en EF. Samma bankgiro som tidigare var kopplat till företagskontot för EF har nu ändrats till företagskontot för AB.

Problemet är hur jag gör med de fakturor som skickades från EF och som ännu inte har betalats. Då de betalas kommer pengarna att hamna på AB:s konto.

Kompanjon/säljare sökes

Hej!

Mitt företag består idag av att designa, tillverka och sälja dubbelvikta kort och tavlor till bla blomsterhandeln. Söker någon som vill inleda ett samarbete med mej. Jag vill utveckla mitt sortiment med fler och andra produkter med mina motiv på.

Jag söker en kompanjon/säljare.

Meijla mig gärna på...

Styrelse i enskild firma

Hur sätter man upp en styrelse i en enskild firma? Hur många personer måste ingå? Får de personer man sätter i styrelsen något inflytande i företaget?

Hjälp mig med detta.

Hej alla!
Jag försöker föra lite statistik om företagares tankar angående hemsidor och hoppas kunna få lite hjälp med detta av er här på forumet. Det ni behöver göra är att fylla i en enkät som tar ca: 30 sek.
Länk till enkäten finner ni här: Kategori: Affärsplanen

Nnummer på räntefakturor

Jag undrar om man inte kan ha samma fakturanummer + R 1 på första, R 2 på andra etc på räntefakturan som på fakturerar räntan på för att lättare själv kunna hålla isär????

350,000 företags epostadresser

350,000 epostadresser säljes (i Excel dokument) redo att användas för massutskick och dylikt.

Kategori: Till salu

Jag behöver hjälp! Vill hitta konkurs/restpartier!

Hej!

Jag är ny här på forumet, men har följt och läst en del, ett bra tag.
Jag behöver hjälp med att hitta konkurs/restpartier.
Kan ni rekommendera något?

Kanske ni vet företag, som hjälper till med typ förmedling av sånt här?

Skulle vilja starta upp något med detta.

Kategori: Affärsidéer