Senast uppdaterad för 14 år sedan

Anställningsavtal

Tjena. Jag har lite frågor om löner, semesterersättning mm.
Jag vill anställa säljare på enbart provisionsbaserad lön och förnya deras kontrakt var 3e-6e månad.

Jag undrar följande: Hur länge får jag förlänga deras anställningsavtal samt hur fungerar det med semesterersättning om dem enbart har provisionsbaserad lön?

Tacksam för svar
Hej, När det gäller prestationslön och anställningsavtal, så räcker det med att du skriver prov anställning 6 första månaderna, efter dessa 6 går anställningen över till tillsvidare om du inte upprättat ett nytt minst 30 dagar innan föregående avtal går ut. Du kan som alla andra callcenter skriva i avtalet att semesterersättning på 12% ingår i den lön som betalas ut. Hur långt har du hunnit med uppstarten av ditt företag? Slå ett mail till info@smekonsulterna.se :d reserverar mig för eventuella fel.
Japp, jag måste instämma att det finns litet fel i ditt råd :) : man får INTE skriva numera i ett avtal att en semesterersättning INGÅR i LÖN!!! Annars kan man bli stämd av en arbetare som kan arbetsrätt ( facket kommer bli galen oxå Grrrrr ..) Bli försiktigt med detta!!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: