Senaste inläggen

Telefonförsäljare/mötesbokare – Mindre uppdrag!

Inför hösten har vi volym för ett mindre uppdrag inom försäljning, mötesbokning eller kundservice. Därför vänder jag mig till er företagare på Företagande.se för att komma in kontakt med några mindre företag.

Våra affärsområden är följande;

// Telefonförsäljning,
Innebär att vi kontaktar nya kun...

Kategori: Söker/eftersöker

Iden för datorbatterier (laptop batteri)

Iden handlar om strömförsörjning för datorbatterier
(laptop batteri).
Var ska man vända sig?
Vilka vägar man ska gå?
Finns det företag som hjälper?
Jag tackar för alla tips och råd.

Kategori: Affärsidéer

Spara underlag? Arkivera direkt?

Jag redovisar åt ett taxi företag. Varje dag körs bilen två pass. Detta innebär att verifikationen är dels kontantkvitton och kundkrediter samt en sammanslagen verifikation sk. körrapport. En sån här bunt utgör alltså ca 3 cm hög papper, vilket inte alls får plats i min prydliga pärm.
Vad tror ni om att "arkivera" underlagen för den sammasl...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Starta eget bidrag och A-kassa.

Hejsan.
Ett par frågor som jag hoppas kunna få besvarade.

* Om man avslutar en egen näringsverksamhet, vad är tidsgränsen för att ersättningen skall kunna grundas på den ersättningsnivå man hade innan företagsstarten istället för på inkomsten man haft under näringsverksamheten? D v s om man ser att företagandet inte går som ma...

Kategori: Allmänt

Hjälp med att Moms, E-Butik, Hobbyverksamhet

Hej

Jag blev medlem här pgr utav att jag snart ska sälja kosmetika på nätet med min E-butik.

Jag kommer sälja som hobbyverksamhet i början tills jag tjänar mer än 30000kr per år.

Jag själv är student och kommer inte leva på vinsten på de här eftersom jag ska jobba med nåt jobb relaterad till min utbildni...

Hyr din webbutik hos Starweb.se

Starta e-butik på nätet?

starweb.se sköter vi sedan 11 år tillbaka både drift, fri support och utveckling åt hundratals e-handelskunder.

Starweb.se erbjuder en sökmotor...

Kategori: Till salu

Webbutik med dator- och mobilkomponenter (iPhone)

Bolaget har funnits sedan 2009 och är verksamt inom e-handel sedan hösten 2010. Webbutiken säljer i dagsläget reservdelar till bärbara datorer, stationära datorer och till mobiltelefoner (framförallt till iPhone.) Nätbutiken var en av de första i Sverige att erbjuda reservdelar till iPhone direkt till slutkund. Bolaget har tidigare bedrivit reparat...

Kategori: Till salu

Bokföra resa för research till resguide?

Jag har en enskild firma vid sidan om mitt vanliga jobb där jag driver en del webbplatser. Jag har nu börjat skriva reseguider på nätet från resmål jag har besökt. Jag tjänar sedan pengar på annonser i reseguiderna.

Jag undrar vad som krävs för att jag ska kunna dra av kostnaderna för resa och boende till en plats som jag vill resear...

"Coffice" - kafékontor i Sundsvall

Jag har sneglat på www.coffice.coop ett tag nu och skulle gärna ha något liknande i Sundsvall, vad jag skulle vilja veta först är dock om det finns någon mer än jag som är intresserad av detta innan jag går in för mycket.

Min tanke är att starta en ek.för. och driva...

Kan jag göra något?

Jag har stött på ett problem och undrar om jag kan göra något eller bara ska finna mig i det som skett!

Jag har sålt smycken tilm min svägerska som nu visar upp dem i sitt företag på ett sådant sätt att det tolkas som att det är hon som gjort dem! Vi ingick ett avtal att mina visitkort ska finnas bredvid smycket om hon publicerar bil...

Kategori: Off Topic

Många namn till bra priser

Sänker priset på alla mina domännamn. Önskat pris finns efter själva domännamnet.

Sänker priset ytterligare eftersom jag har andra saker på gång här i livet. Önskade priser finns direkt efter domännamnet.

flash24.se - 1000kr

kidscan.eu - 500kr

kundonline.com - 1000kr

kundonl...

Kategori: Domäner till salu

Tillstånd när man säljer från en husvagn?

Jag hade tänkt mig att sälja mat från en husvagn.

Om jag kör den på stranden (Mellbystrand), eller parkerar den utanför en festival behöver jag något tillstånd då?

Någon som vet vart man kan få tag på reglerna som livsmedelsverket sätter upp?

Mvh
Victor

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Vem har en bra exportidé?

Varför så mycket frågor och erbjudanden
om import resp. IT-lösningar här på forumet?
Och så lite om tillverkning och export?

Det är inte fler IT konsulter och webmasters
som svenska företag och nystartare behöver.
Det går det redan 20 på dussinet av.

Det är inte lågprisimport från förtryc...

Kategori: Allmänt

Registrera gratisarbete?

Jag äger en enskild firma, och någon ska göra lite grafik till oss i utbyte mot att hon får skriva det på sitt CV. Hon kommer inte få någon betalning alls för detta. Ska jag på något sätt ändå bokföra detta eller registrera det som ett arbete? Timanställd eller hur gör jag rent juridiskt och bokföringsmässigt?

Tacksam för alla svar.

Bokföra Aktiekapital

hejsan!

har nyligen startat ett AB där jag använder faktureringsmetoden i bokföringen.
har aldrig hållit på med bokföring förut och jag får problem redan vid första verifikationen, aktiekapitalet.

är det nån som vet om det här är korrekt tänkt?

1)
1690 tecknat ej inbet aktiekapita...

behöver hjälp snnabbt.......

min hjärna funkar inte , försöker komma på vad den klisterlappen heter som man sätter över typ adressen som man ska skicka ett paket till...

e det någon som kan vara snäll och hjälpa mig ....

:🙂 🙂

Kategori: Inköp

Lämplig bolagsform Internet hostingbolag

Jag har sedan en tid startat ett "hobbyföretag" som har vuxit kraftigt på senare tid. Företaget är helt Internetbaserat och säljer hostingtjänster i 6 olika datacenter i Europa och Nordamerika.
Företaget säljer främst till utländska privatpersoner, där svenska kunder står för en väldigt liten del. Den största delen av kunderna är från USA, U...

Hjälp med moms på firmabil

Har en ny startad firma.
Köpte firmabil kontant från en bilfrima med lånade pengar. Eftersom jag inte var så påläst med moms så lyfte jag 25% moms på bilen.
Vad gör jag nu ? Betalar jag in hela summan till skatteverket som jag lyfte?
Får jag dra någon moms alls på bilköpet? Bilen var inte ny en 2006.

Utvecka streaming sajt?

Godagens.
Jag håller på att planerar en sajt där du streamar materialet efter att du betalt för det.(Spotify & grooveshark) Jag har problem att finna någon som kan hjälpa mig med det praktiska att utveckla den. Vad är det jag söker efter (programmerare, Webbdesigner)? Jag har ide´n men inte kunskapen att förverkliga. Kan ni snälla ge mig tip...

Kategori: E-handel

Starta Gym - hur skulle ni räkna ut lönsamheten?

Gym - hur skulle ni räkna ut den potentiella lönsamheten??

Lokalhyran är ännu okänd. Ca 1000kvm i en förstad till Stockholm.. Vad kan spannet kvmpris/hyra ligga på i ett sådant läge tror ni? Alla riktlinjer är välkomna.

Hur kan man få ett lån som ung företagare till detta?

Och ja, raljera gärna på kring...