Senaste inläggen

UF Företag!

Hej!

Vi är en grupp som har startat ett UF (Ungt företagande) företag i skolan. Vi ska sälja egen designat kortspel.

Vi behöver hitta en rådgivare till vårt företag och undrar om det är någon här som har några tips på hur vi ska gå till väga.

Vi undrar också om det är någon som vet något företag som tryc...

Kategori: Allmänt

Betalning till bankgiro

Hej

Har precis startat ett AB, har sedan tidigare en EF. Samma bankgiro som tidigare var kopplat till företagskontot för EF har nu ändrats till företagskontot för AB.

Problemet är hur jag gör med de fakturor som skickades från EF och som ännu inte har betalats. Då de betalas kommer pengarna att hamna på AB:s konto.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Kompanjon/säljare sökes

Hej!

Mitt företag består idag av att designa, tillverka och sälja dubbelvikta kort och tavlor till bla blomsterhandeln. Söker någon som vill inleda ett samarbete med mej. Jag vill utveckla mitt sortiment med fler och andra produkter med mina motiv på.

Jag söker en kompanjon/säljare.

Meijla mig gärna på...

Kategori: Söker/eftersöker

Styrelse i enskild firma

Hur sätter man upp en styrelse i en enskild firma? Hur många personer måste ingå? Får de personer man sätter i styrelsen något inflytande i företaget?

Kategori: Allmänt

Hjälp mig med detta.

Hej alla!
Jag försöker föra lite statistik om företagares tankar angående hemsidor och hoppas kunna få lite hjälp med detta av er här på forumet. Det ni behöver göra är att fylla i en enkät som tar ca: 30 sek.
Länk till enkäten finner ni här: Kategori: Affärsplanen

Nnummer på räntefakturor

Jag undrar om man inte kan ha samma fakturanummer + R 1 på första, R 2 på andra etc på räntefakturan som på fakturerar räntan på för att lättare själv kunna hålla isär????

350,000 företags epostadresser

350,000 epostadresser säljes (i Excel dokument) redo att användas för massutskick och dylikt.

Kategori: Till salu

Jag behöver hjälp! Vill hitta konkurs/restpartier!

Hej!

Jag är ny här på forumet, men har följt och läst en del, ett bra tag.
Jag behöver hjälp med att hitta konkurs/restpartier.
Kan ni rekommendera något?

Kanske ni vet företag, som hjälper till med typ förmedling av sånt här?

Skulle vilja starta upp något med detta.

Kategori: Affärsidéer

Överföra vinst från EF till AB?

Funderar på att starta AB i år. Skulle vilja föra över en del av årets vinst till det ABet, går det?

Har enskild firma nu.

Önskar feedback på Hittaupplevelse.se med blogg

Önskar lite synpunkter på Hittaupplevelse.se och bloggen Hittaupplevelse.se - Bloggen

Kategori: Feedback

Önskar feedback på Listitsweden.se

Önskar feedback på ListItSweden.se som ska förmedla svenska turistmål..

Önskar feedback på HittaPrylarna.se

Önskar lite synpunkter på min nystartade Köp & Sälj sajt; HittaPrylarna.se

Partner som kan sälja

🙁
hej
Jag har produkter. Behöver en partner som kan sälja. I första hand B2B men vissa produkter kan säljas på annat vis också.

Maila mig på per.oberg@dragonstarpro.com

Ha en bra dag

Vill veta vad DU tycker

🙂 Jag kolla just nu upp vad folk behöver för att mitt nya projekt skall fungera. Intresserad av vad du tycker. Kan du fylla i ett frågeformulär (du kan vara anonym om du vill)? Kolla in http://dragonstarpro.co.uk/FormPages/DSPEnk11.htm

Ha en bra dag
Per

Tänker jag rätt?

Hej alla!

Har smygläst nästan alla poster på detta forum i några veckor nu inför mitt starta-eget projekt. Först vill jag passa på och tacka stort till alla kompetenta och trevliga människor som delar med sig sina kunskaper och erfarenheter på forumet. Mig hjälpte ni mycket redan! Hoppas att nedanstående frågor ska vara tillräckligt...

Eget AB, friskvård samt utbildning

Hej,
jag har ett eget AB där jag kommer att fakturera "en summa" varje månad under åtminstone ett år. Efersom jag även är anställd i ett annat företag kommer jag inte att ta ut nån lön genom mitt eget AB.

Nu skulle jag gärna vilja ha möjlighet att ta ut ett friskvårdsbidrag att användas för danskurser. Jag antar att jag då mås...

Guldförsäljning

Har funderat lite över vart alla dessa guldföretag som poppat upp på sistone säljer sitt guld? tex smsguld, 365guld.se etc. Till vem kan de sälja till? De som köper för dem måste betala ett högre pris än det de betalar sina kunder.

Kategori: Inköp

Bokföringstips för små- och medelstora företag.

Här finns massa tips om bokföring, bokslut och deklaration för dig som är små- och medelstora företag.

Sköter du bokföring själv, missar inte tipsen - allt om redovisnin...

Bokföringsprogram till Handelsbolag

Vilket bokföringsprogram föredrar ni till ett Handelsbolag? Har själv tänkt mig VISMA Administration 200 (500 och uppåt behövs inte i vårt fall) men det har kanske sina nackdelar?

Vad kostar att bygga webbsida?

Hej!

Undrar om någon som sysslar med byggande av webbsidor har en prisuppgift på vad det kostar att bygga en sida likt "offerta" där funktionen att uppgifterna som användaren anger i frågeformuläret matchar förfrågan mot en databas med företag som i sin tur vid registrering angett uppgifter som, vilka tjänster dem utför och inom vilk...