Senaste inläggen
Från ALMI till Swedbank, vilka papper ska med?
Hello, nu ska jag boka tid med banken för att ev få lägga om mitt ALMI-lån till Swedbank istället. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Söker affärs partnerJag driver en webbshop som säljer Alpacka kläder (Alpacka är speciellt bl. a.ekologiskt, otroligt varm, mm. Läs mer på nätet om du inte vet det). Men nu vill jag fokusera på en enda produkt (som säljer bäst, är lätt att hantera och har vanligen bra acceptans) via nätet. Resten säljs till andra klädbutiker, alltså inte via Internet. Riskerna är gan... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Mentorskap och mentorprogram
Hej! Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Hur bokför man växlingsavgifter?
Tar emot alla mina betalningar till Paypal och de är alltid i dollar. Häromdagen insåg jag att jag betalar ganska många tusen om året i växlingsavgifter när jag växlar till SEK och det måste jag väl kunna bokföra som en utgift? |
|||
Vet någon hur man kan synka outlook 2003?
Jag skulle behöva någon som kan tala om för mig hur man synkar outlook 2003 med övriga e-mail-tjänster. Kategori: E-handel |
|||
Dålig PR utan grund / felaktig anklagelse
Hej! |
|||
Balansrapport obalans, samt sparkonto aktiebolag?
Hej Behöver hjälp med några frågor som jag fick av min arbetsgivare bla att balansräkningen är i obalans när beräknat resultat visar följande per 11-05-01- 11-05-31: |
|||
Maximera föräldrapenning som egen företagare
Jag och min fru är gravida. Hon är anställd och jag är egenföretagre. Jag har hittills drivit min verksamhet via enskild firma men har för avsikt att även starta AB och köra båda företagsformerna samtidigt. Kategori: Allmänt |
|||
Starta AB - allmänna frågor
Hej! |
|||
världens Chips smaker och hemsida för nyheter.
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
avskrivning (avyttring) av firmabil
Hej, |
|||
Anställa reklamutdelareVad ska man välja för anställningsform om man ska anställa någon för att dela ut reklam åt företaget för att komma undan så billigt som möjligt? Det kostar ju att ha anställda så jag vet inte om det skulle löna sig men tänkte jag kunde få tips här. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Inventarielista - nybörjarfråga
En fundering kring inventarier och inventarielista. Känner till inventariedefinitionen när det gäller direktavskrivning/avskrivning, men... |
|||
Regler avskrivning begagnat i enskild firma
Hej jag undrar då man köper begagnat typ däck som kostar över 5000 kr där avskrivningsgränsen går och även annat begagnat till verksamheten. |
|||
Ekonomer sökes
Hej egenföretagare! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra traktamente och andra nybörjarfrågor
EDIT: Fick svar på den ursprungliga frågan. Men nu undrar jag mer i samma ämne. |
|||
kontanthantering
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp med att tolka resultat / balansrapport
Hej! |
|||
Bluff (tycker jag...)
Får du liknande skit i mailen så släng det! Kategori: Allmänt |
|||
I konflikt med kund om faktura
Hej allihop, |