Senaste inläggen

Säljerfaren affärspartner sökes!

Hej!

Sedan vintern 2011 driver jag mitt bolag inom telecom, där jag tillhandahåller tekniska lösningar för betaltelefoni - jag konkurrerar idag med två övriga aktörer på samma marknad.

Under våren påbörjade jag planeringen av ytterligare en produkt, och under oktober månad är den färdigutvecklad, testkörd och det är d...

Kategori: Söker/eftersöker

Köra vidare på EF eller starta AB?

Jag har kört firma nu i drygt ett år och börjar räkna på vad som händer vid bokslutet vid årsskiftet. Och det verkar som om jag åker på en hel del skatt... Frågan är vad jag ska göra. Som jag ser det har jag två alternativ, men behöver lite hjälp så jag inte cyklar i diket.

Alt 1. Köra vidare med EF. Jag kommer då redovisa ett översk...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Representation

Tänkte kolla hur jag ska bokföra en middag med tre kunder, en anställd och mig själv.
Avdragsgillt och inte. Summan är 3562 inkl.moms

Notan ser ut så här:
1 coca cola 35 kr
2 övrigdryck a´45 90 kr
4 öl a´58 232 kr
1 flaska vin 350 kr
6 förrätter a´165 990 kr
...

Söker Investerare i bra Projekt.

Hej!

Söker nu 1 person med god erfarenhet av en bransch med FI.

Jag har en riktigt väl planerad lån idé på gång.
Även besitter jag MÅNGA aktiva lånare i en exel fil.
Är även Web programmerare så jag har redan själva lån systemet färdigställt.

Det som jag söker är en person med följande:

Marknadsundersökning

Hej, det är så att jag håller på med en marknadsundersökning angående reklam och människors reklamvanor. Jag skulle uppskatta om ni tog er tid att svara på några enkla frågor (13st).

http://www.surveymesh.se/s/survey/anon?id=f1fae330-ddc2-468a-a4de-6c2e207b03c5

Mvh
Cristian

Kategori: Off Topic

Uppdragstagare söker uppdrag

Vi är ett telemarketing företag som är intresserade av uppdrag. Om ni har produkter/tjänster som ni vill sälja, kan vi hjälpa er med detta.

Skicka gärna ett mail till info@formore.se med information om produkten/tjänsten, era priser och ersättningar samt om det är B2B försäljning eller mot privatpersoner. Skriv även om ni kan förse o...

Anställningsavtal

Tjena. Jag har lite frågor om löner, semesterersättning mm.
Jag vill anställa säljare på enbart provisionsbaserad lön och förnya deras kontrakt var 3e-6e månad.

Jag undrar följande: Hur länge får jag förlänga deras anställningsavtal samt hur fungerar det med semesterersättning om dem enbart har provisionsbaserad lön?

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Köpa tjänst av privatperson??

HejHej! 🙂

Har en lite klurig fråga som jag behöver få klarhet i :unsure:

Om man vill köpa en hemsida av en privatperson (alltså privatpersonen gör mitt företagshemsida), hur funkar det då?
För jag kan ju inte betala personen för detta? :blink

Måste jag i så fall anställa personen tillfälligt f...

Kategori: Inköp

Aktiebolag med bifirmor ?

Hej Hej! 🙂

Jag ska om några år starta ett aktiebolag. Har redan funderat klart, och kommit fram till att jag vill starta ETT aktiebolag, men ha flera olika verksamheter inom det. (Vet att många tycker det är idiotiskt, men har bestämt mig.. 😛 )

I alla fall...
Jag mailade bolagsverket angående om man vill kun...

Kategori: Allmänt

Hur bokförs inköp av surfplatta?

Japp, frågan är enkel. Misstänker att 5410 Förbrukningsinventarier är ett bra alternativ? Vad säger ni andra?

Offertförmedling sajt

[attachment=33]1917075996.jpg[/attachment]

Hej,

Ska nu sälja ett av mina projekt jag inte kommer hinna sjösätta nu på grunder av annat projekt som kom i vägen nu.

Sidan är tänkt att det ska vara ett offertförmedlings sajt inom Transporter och distribution.

Hemsidan är redo för start, det ä...

Kategori: Till salu

Investerare i riktigt bra projekt.

Hej!

Söker nu 1 person med god erfarenhet av en bransch med FI.

Jag har en riktigt väl planerad lån idé på gång.
Även besitter jag MÅNGA aktiva lånare i en exel fil.
Är även Web programmerare så jag har redan själva lån systemet färdigställt.

Det som jag söker är en person med följande:

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Driver byggfirma. har funderingar

jag driver en liten byggfirma och har gjort så i ungefär ett år. Nu börjar en del frågor dyka upp.

Jag märker att det är nästan helt omöjligt att planera när jobb är färdiga och man kan börja nästa. Mina kunder blir missnöjda/ arga om jag är försenad en dag ibland. Så jag far dit kvällar och helger.

Men vet ju att andr...

Kategori: Allmänt

Adress och skatteavdrag

Jag hade eget klinikrum på en adress 1 dag per vecka, var anställd på en annan 4 dagar och har kontor hemma. Nu kör jag eget 1 dag i veckan där jag är anställd övriga 4 och har kontoret kvar hemma. Bör min egen firmas adress vara hemma för maximala avdrag?

Har du en affärsidé som du starkt tror på?

Har du någon affärsidé som du starkt tror på? Då är jag intresserad av att lyssna. Jag söker inte enbart idén utan det är viktigt att du har en viss kompetens inom området. Själv har jag ekonomisk kompetens med inriktning på internationellt företagande.

Behöver vi leverantörer eller annat som finns i utlandet så kan jag ordna det. J...

Kategori: Affärsidéer

Söker problem som behöver lösningar!

Jag är på jakt efter problem. Speciellt är jag ute efter flaskhalsar och mindre men vardagliga problem som uppstår på företag som försämrar effektiviteten hos anställda, chefer osv. Det behöver vara problem som kan lösas med mjukvara och helst små och väldefinierade problem som är vanligt förekommande.

Mitt mål är att göra små begrän...

Bra sidor att göra reklam på?

Kan någon tipsa om webbsidor som är bra att marknadsföra sitt bolag på? Jag erbjuder tjänster inom IT/sökmotoroptimering.

Gärna där man kan annonsera lite billigare, har inte råd att lägga 20'000:- per vecka eller månad.

/Johan

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

fråga angående skatt och moms

Jag har precis startat företag. Har lite frågor om skatten.

Vi säger att jag köpt in saker till företaget för 60000 för att komma igång.
Sedan kommer jag ha utgifter för ungefär 5000 per månad. Och vi säger att jag får in ca 5000 per månad också. Kommer jobba en dag i veckan. Jag är mammaledig och får pengar därifrån så jag...

Säljbrev! Behöver hjälp!

Skulle behöva hjälp med ett säljbrev till min webbsida. Räknar med att de som hittar dit är ute efter det jag säljer och är alltså en potentiell kund som ska fångas in.

Sökmotoroptimering är ämnet och jag skulle behöva hjälp snart.

Mvh Johan

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföra förseningsavgift mm

Tänkte bara fråga här hur ett ärende som har gått till kronofogden ska bokföras. Vilka konton etc.

Det är betalt nu och allt ät löst men måste bokföras förstås.

Varuvärdet är 4872 kr ex moms
Moms 1218 kr

Sedan är frågan vilka konton jag använder för nedanstående. Ett konto för
allt ell...