Smartast att starta 1/1 2012?

7
Hej, ny här..har drivit AB i 23 år, men nu gått vidare och kommer starta en verksamhet från hemmet som jag både filat och fuskat med lite vid sidan om, kommer dock köra företaget som enskild firma, då jag ej har några direkta kostnader,,sätter in eget kapital. tänker mig förbereda så mycket jag kan, innan jag trycker på knappen, för det är väl så att om jag reggar en firma nu, så deklarerar jag för företaget redan från start,, varför jag inte vill för dagen att sätta igång är att jag har ett sjukt barn som vårdas periodvis på sjukhus och vill kunna pyssla med detta när jag nu har tid, och inte mista min föräldrapenning,,
Kramen:cheer:
1073
139
Om du startar nu så kan du ha förlängt räkenskapsår t.o.m. 2012-12-31, vilket innebär att du inte behöver inkomstdeklarera för firman förrän i maj 2013.
2360
37
Inlägget försvan, Ta upp det som hobbyverksamhet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
7
Skillnader på EF och hobbyverksamhet?....hur ställer sig leverantörer som vill ha momsregistreringsnummer?,
2
Jag kör hobbyverksamhet med momsregistrering men utan F-skatt, helt OK för flertalet leverantörer. En och annan knorrar, men med lite övertalning så funkar det ändå.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.