När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag skulle vilja veta vad ni på Företagande.se tycker om mitt företagsnamn. Jag gör hemsidor till företag. Min grundidé är att det ska vara enkelt för mina kunder att få en egen hemsida. Det ska gå snabbt och enkelt med andra ord.
När jag bestämde mig för namnet Enkelsidan Webbdesign, tänkte jag kanske inte på att det låter som om det är frågan om enkla hemsidor. Jag skapar ju både enklare och mer avancerade hemsidor åt företag.
Hur tolkar du namnet när du först ser det? Svara gärna och ge mig lite feedback på detta! Tack på förhand!
[quote="Aixenpro" post=41360]Jag skulle vilja veta vad ni på Företagande.se tycker om mitt företagsnamn. Jag gör hemsidor till företag. Min grundidé är att det ska vara enkelt för mina kunder att få en egen hemsida. Det ska gå snabbt och enkelt med andra ord.
När jag bestämde mig för namnet [b]Enkelsidan Webbdesign[/b], tänkte jag kanske inte på att det låter som om det är frågan om enkla hemsidor. Jag skapar ju både enklare och mer avancerade hemsidor åt företag.
Hur tolkar du namnet när du först ser det? Svara gärna och ge mig lite feedback på detta! Tack på förhand!
Samuel Liljekvist
[attachment=38]enkelsidanlogo.jpg[/attachment][/quote]
Rent spontant tänker jag på bilverkstaden eller rörmokaren som knappt vet vad office är för något och vill ha en enkel applikation på internet för att skriva sina hemsidor. Menar din målgrupp här är ovana datoranvändare vilket det finns en hel del av. Jag skulle nog starta ännu en firma för avancerade lösningar om du vänder dig till användare med krav på design. Tycker annars loggan och namnet borde fungera för rörmokaren, svetsaren, snickaren, trädgårdsmästaren och den typen av målgrupper.
Tack för synpunkterna! Det var just den målgruppen jag hade när jag startade upp min webbyrå 2008. Det har förändrats så jag tror att det är en bra idé att göra som du säger och starta ytterligare en firma eller sajt för de mer avancerade hemsidorna.
Hej!
Smart att nischa sig tycker jag. Du kan ju ha 10 olika sidor med olika budskap som du marknadsför och på så sätt kunna paketera olika lösningar som passar PERFEKT till målgruppen.
Problemet blir ju kanske att du inte direkt bygger upp ditt varumärke men det kanske du kan satsa på när dina kunder redan flödar in.
MVH
R
Behåll logga och färger men ändra namnet lite bara så kan du ha flera olika bolag men kunderna känner igen sig oavsett. Så kan du ju ha allt under samma "flagg" ändå menar jag...
Tack för alla tips och råd! Nöjda kunder verkar vara den bästa marknadsföringen. Ju fler kunder jag har, desto fler nya kunder hör av sig. Det sprider sig liksom. Det var länge sedan jag annonserade. :)
[quote]"Nej, jag tycker inte att du skall byta. Namnet fastnar i minnet och ordet Enkel är inte negativt."[/quote]
Håller med. Alla vill ha enkla sidor - sidor som är lätta att administrera och sidor som har enkel, tydlig design. Smart namn tycker jag själv.
Sökmotoroptimering - RothLindberg SEO Expert med +10 års erfarenhet. Hjälper med digital marknadsföring, SEO content m.m.
Enkelt är aldrig fel, men som firma tycker jag att det är lite väl urvattnat - det fastnar inte så lätt. Om man jämför med firmor som har "egennamn" eller "hittepånamn" som exempelvis Aspiro, Astra, Nokia, Google så känns de mer rätt i ett längre perspektiv, men det tar givetvis längre tid och kraft att jobba in. Fördelen är att du kan ändra verksamheten. Ibland är det bananskal i karriären som gör att kärnverksamheten ändrar fokus eller t o m ändrar riktning totalt. Tänk om det visar sig att det är avancerade databaslösningar, ehandel-API, eller något helt annat du egentligen är överjäklig på (men vet inte det än!). Då kan man behålla firman och bara uppdatera verksamhetsbeskrivningen. Du kan ju även fundera på att skapa en bifirma som heter Enkelsidan? Ordet Enkel kan ju också ingå i en "slogan" eller liknande.
Sen gillar jag dina boxar starkt! Finns dock risk för sammanblandning med andra mer eller mindre branschkolleger på den punkten (se t ex [url=http://www.edgeblocks.com]www.edgeblocks.com[/url]).
Och lycka till - det är ändå hårt och "rätt" arbete som är det viktigaste oavsett vad firman heter!