Senaste inläggen

Dag för dig som vill starta eget klädesmärke

Har drivit en fabrik som tillverkar kläder i 5 år i Indien.
Många nystartare kontaktar mig men kan inte basics.

Så nu planerar vi en utbildningsdag om att starta företag, starta klädmärke, hur man placerar en order och hur man importerar.

Intreserad? Maila per.oberg@dragonstarpro.com

Ha en bra...

Kategori: Företagande över gränserna

Hjälp med marknadsföring och tips inför nystart av städföretag

Jag är i uppstartsfasen av mitt företag.

Jag tänkte inrikta mig endast till privata, och då kanske sälja främst in en paket på ca 2,5 - 4 timmar, där man städar deras lägenhet, damsuger, tar hand om tvätten, går ut med deras hundar, stryker, gör matlådor som man kan frysa in och ha med sig till jobbet och liknande. Tror att det är st...

Kategori: Affärsidéer

Säljbolag söker nya uppdrag !!

Säljbolag söker nya intressanta uppdrag.

Skriv ngra rader till : telemarket2012@gmail.com

(Vi är även behov av en partner med lång försäljningserfarenhet.)

Kategori: Söker/eftersöker

Driva E-handel bara registera F-skattesedel?

Hej alla erfarna!

Jag skall nu i Januari har premiär för min E-handel men först å främst.. Räcker det med registera F-skattesedel för att driva e-butik? vad innebär egentligen f-skattesedel? jag vet.. man betalar skatt å momsar, men blir ditt företag registerat med f-skattesedel? eller ska jag behöva registera något annat också?

Kategori: E-handel

Marknadsföring Internet VS Fysiska reklamprodukter

Hej !
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av marknadsföring via nätet kontra fysiska reklamprodukter som t.ex reklamblad, tidningar, mässor m.m. Vilket ger bäst resultat för din verksamhet ?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Annie Lööf vill ha enklare regelverk

Fick ett pressmeddelande i Fredags.

www.regeringen.se/sb/d/15421/a/182435

Kategori: Nyheter

Parti Armband

Vi fortsätter att renodla vår verksamhet och säljer ut ett mindre parti armband (11 st).
Köparen kan använda våra bilder.

Bild på armbanden finns på denna länk:
www.merasmycken.se/grossist/wholesale

Pris/frågor till...

Kategori: Till salu

Starta stylingbutik(bil) var köpa produkterna?

Hej!

Jag har funderingar över att starta en nätbutik för bilstyling.

Är ny i detta så undrar vart köper jag in produkterna ? Någon med erfaranhet? Hittat en del leveratörer från utlandet i Ebay som jag kan beställa billigt för, men svårt att hålla kontakt med utländska leveratörer...

Tips ? någon som har...

Kategori: Affärsplanen

Billiga hemsidor

Vi tillverkar en komplett webbplats där du får det du behöver för att direkt kunna börja visa upp din verksamhet på internet. Vi registrerar en valfri domän i ditt namn. Domänen blir adressen till din hemsida. Om du redan har en domän kan vi istället peka eller flytta den om så önskas. Vi erbjuder tjänster hos webbhotell där e-postkonton ingår. All...

Kategori: Till salu

lagligt?

hej , har en snabb fråga bara.
jag vill öppna en fysisk butik som hyr ut mobiler? te.x iphone,samsung alltså det senaste .

kanske att kunden binder upp sig i ett år och vill fom ha kvar mobilen så får dom köpa ut den för en dyr peng som gör att kunden istället binder upp sig ett år till?

låter detta som rn...

TreadGaming säljande

Hej,

Denna post skulle passa in i flera trådar, men jag tänkte jag lägger den här med allt samlat. Kändes vettigt. Flytta gärna annars.

Jo, jag håller på med ett hobby projekt (som ni kan läsa mer om här: treadgaming.blogspot.com/ ) s...

Kategori: Affärsplanen

Svenskt företagsnamn vs Engelskt företagsnamn

Skulle höra vad andra anser om följande...

Ifall man vill starta ett företag med produkter/tjänster som vänder sig mot hela världen så vill man troligtvis ha ett engelskt företagsnamn, toppdomänen .com eller nåt annat som känns internationellt.

Om man istället vill starta ett företag med produkter/tjänster som vänd...

Bokföring av inköp delvis betalat med privat tillgodokvitto?

Hej!
Jag undrar hur jag ska bokföra ett inköp jag gjort till mitt företag (enskild firma), som jag delvis betalade med ett privat tillgodokvitto.
-Ska jag bortse från tillgodokvittot och bara ta upp summan som drogs från företagskontot? Och isåfall räkna om momsen..? (Den på nya kvittot angivna momsen, är baserad på hela inköpet före...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Starta eget, driva hemifrån, tips?

Hej

Jonas heter jag, 19 år gammal, fyller 20 alldeles strax!

Har alltid varit en person som gillar utmaningar och bestämma, därav har jag länge funderat på starta eget.

För 5 år sen började jag syssla med webbdesign och har hållt igång aktivt inom det nu och ca 1 år sedan registerade jag ett företag på d...

Rekommendation av företag som kan sälja in företagsutbildningar

Har nyligen startat ett företag som säljer utbildningar till företag och föreningar. Jag skulle vilja ha hjälp med att sälja in utbildningar. Är det någon som vet något bra företag som säljer sådana tjänster?

Linus
www.braskydd.se

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företag som hjärn-jympa

Vad tror ni om detta? Vid sidan av en fast tjänst.

Mellanhand för trycksaker. Men jag skulle vilja ha tips på tryckerier och företag som tillhandahåller div saker att trycka på.

Sedan har jag en ide för en hemsida som jag tror på. Har inte sett någon sådan sida nånstans. Men jag har ingen aning om hur/ vad man skall ta...

Hjälp med övergripande tolkning av AB´s ekonomi inför ev köp

Är nyfiken på att ev köpa ett AB som nu finns till salu, har hittat siffror för en första tolkning av det ekonomiska innan jag verkligen synar det i sömmarna,
kan du hjälpa mig att läsa ut hur företagets ekonomi mår?

Köpa företag med dåligt rykte eller starta nytt?

Jag har hittat ett företag som är till salu som jag är nyfiken på.

Företaget är en grossist av garner (ensamrätt att importera alpackagarn av mkt fin kvalité från Perus största spinneri) och startades för över 30 år sedan (samma ägare under alla år).

När jag snokade runt på internet om vad andra tycker om företaget f...

Kategori: Allmänt

Handelsbolag vs Enskild firma

Jag håller på att starta ett bolag på hobbynivå men vet inte riktigt vilken bolagsform jag ska välja

Jag väljer mellan Handelsbolag eller Enskild firma,
Vad skiljer dessa former åt?

Om man vill ta ut en vinst i slutet av året, vilken form är mest fördelaktigt skattemässigt?

Vilken skillnad är de...

Vilka steg och i vilken ordning?

Jag har funderingar på att starta webb-shop som så många andra men jag vet inte i vilken ordning/vilka steg som krävs för att komma i gång....
Än så länge är det i funderingsstadiet och har surfat runt lite och sökt efter återförsäljare till de produkter jag skulle vilja sälja. Dock finns det många sådana webb-shoppar på nätet, men jag tänkt...

Kategori: E-handel