Senaste inläggen

Städfirma - frågor om RUT-avdrag

Hej allihopa!

Jag har precis startat en städfirma(enskild firma) och efter allt är ok med F-skatt, momsregistrering och alla papper plus planering ska jag köra ingång med det.
Tänker att arbeta endast med flyttstädningar och hämstädningar.

Har läst en hel del om RUT-avdraget och konstaterar jag att avdraget ges...

Kategori: Allmänt

Kommunalskatt vid flytt

Hej,

Jag har sökt runt lite utan att hitta ett konkret svar och eftersom jag är mitt företag hoppas jag att det är OK med en fråga om kommunalskatten. 🙂

Nyligen (i september) så flyttade jag till en kommun som har lägre kommunalskatt och nu undrar jag om den börjar gälla för allt jag tjänar nästa år? Det jag har hitta...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Fakturering och höjda egenavgifter vid årsskiftet

Hej,

Jag har nyligen startat en enskild firma och har inte fakturerat något än, men jag funderar redan över min andra faktura.
Jag kör enligt Kontantmetoden och ska ju då bokföra allt eftersom ut- och inbetalningar sker, förutom vid årsbokslutet då jag även ska registrera skickade fakturor.

Jag kommer skicka en...

Drivna, skickliga programmerare sökes för partnerskap

Hej,

Jag och min kollega Martin Häggkvist har i flera år drivit ett företag som haft fokus på att bygga upp ett starkt nätverk som ska leverera innehåll till en nischad community. Communityn har inget motstycke i dagsläget men undersökningar gjorda över hela landet visar att vår användarmålgrupp efterfrågar det vi vill åstadkomma. Co...

Kategori: Söker/eftersöker

Problem med sajten

Hej!

Vi har för tillfället en del fel på sajten som vi jobbar på att lösa. Sajten kan även gå ner en stund medans vi jobbar på detta.

Vi hoppas det ska vara löst under kvällen.

Kategori: Om Företagande.se

VB.NET programmerare och utvecklingspartner

Hej, Jag vi(2 personer, en ekonom och jag programmerar + ekonom) och vi söker en programmerare och partner för fortsatt utveckling av vårt affärssystem vi arbetat med i över ett år.
Programmet är baserat på VB.NET med SQL 2008 R2 som bas. Så med andra ord bör du vara en hejare på SQL script och databearbetning i VB.NET.

Betaln...

Adressregister - epostadresser

Vi säljer adressregister till svenska och utländska företag, skolor och föreningar. Även e-postregister till företag.

E-postregister till Svenska företag - 140 000 e-postadresser för 12 900:-

Kolla in övriga priser på hemsidan:

www.a...

Kategori: Till salu

Webbdesigner sökes

Webbyrå söker webbdesigner som arbetar i Wordpress, Joomla m.m för div. uppdrag. Fördel om du själv har F-skatt sedel.
Berätta lite om dig själv: nordicomm@gmail.com

Ang. moms och Schweiz

Tjo, är i full gång med att starta upp ett företag och det verkar som att jag kommer köpa in varor ifrån ett företag registrerat i schweiz.

Så här ser situationen ut;
(Jag) handelsbolag i Sverige gör beställningar hos ett företag registrerat i Schweiz medans pengarna går till ett tyskt konto, samt att varorna skickas ifrån Tys...

Behöver kompetens inom app och programutveckling för affärsidé

Jag har en affärsidé inom programmering men saknar den kompetens som krävs för att förverkliga min dröm. Jag har grundläggande programmeringskunskaper men inte tillräckligt för den avancerade teknik som min idé kräver. Men jag har framför allt stor kunskap om målgruppen/kunderna för programmet då det är min nuvarande verksamhet (hantverkare).

Kategori: Affärsidéer

Restparti av huvtröjor ska bort billigt.

Hej,

Ska försöka bli av med ett mindre parti huvtröjor:

Kvantitet: 21st.
Färg: Ljusrosa
Storlekar: 7 small,7 large, 7 XL
Modell: Unisex, med dragkedja.
Material: 80% Bomull, 20% Plyester.

Fina ''hoodie'' tröjor.

Vad skulle man kunna tänkas få för dessa(allt i et...

Snöskyfflar till salu

Hej, Jim Markham heter jag.

Just nu har jag söskyfflar till salu i Norrköping. Varsågod och mejla jim (at) jimsboutique (dot com) för mera information.

Snöskyffel av slagtålig plast med stålkant, träskaft och plast handtag.
Bladets mått 40 x 31 cm
Total längd 121 cm

pris

Feedback önskas

Vi skulle vara jätte tacksamma för lite feedback på vår webshop; design, innehåll mm.

www.aminspiration.se

Kategori: Feedback

Café med inriktning..

Hej!

Har suttit och lurkat lite på forumet och bestämde mig att regga & få lite tips/feedback på min idé som jag haft groende i mitt huvud sedan många år.

Jag har velat öppna ett café under otroligt många år nu, men man har ju sett nya café öppna och stänga inom några månader, det är rätt hård konkurrans eftersom det f...

Kategori: Affärsidéer

Modeintresserad affärspartner sökes

Hej!

Jag söker en person som vill vara med och starta företag i modebranschen baserat på en unik affärsmodell. Intresse och kunskaper inom mode, marknadsföring, service, ekonomi är ett plus. Själv har jag ett stort modeintresse, erfarenhet från service och försäljning och jobbar med marknadsföring.

Maila mig gärna om...

Räkna ut lön

Hur räknar man ut lönen för anställda?

Kategori: Allmänt

Tvist ang renovering av växellåda till lastmaskin

Hittade detta forum när jag sökte ang tvister mellan företag.

Har en liten firma som håller på med renovering och handel med entreprenad maskiner.
Saken är följande:
Demonterade en växellåda till min lastmaskin.Lämnade in vxl-lådan på renovering ca 40000kr plus moms,hämtade hem lådan och monterade den ca 40h arbete.

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Kampanj på Facebook

Jag har en sida för mitt företag på Facebook och har börjat med att invitera mina vänner för att gilla den. Dessutom har jag promotat gilla-knappen på företagets hemsida men det hela har gått i stå.

Hur gör jag för att hitta fler som vill gilla? Jag är inne på att köra en tävling för att få mer som gillar men vet inte riktigt hur ja...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

En hemsida där man kan se sin egen statistik

Hej

Jag har en bra affärsidé och det är att skapa en hemsida där man kan se statistik på sina bankkontohändelser t.ex. hur mycket man har handlat hos olika ställen senaste månaden. Det gäller att prata med banken och få kunna använda informationen till det här. Så enkelt i teorin men frågan är om det blir lika enkelt att göra det i s...

Kategori: Gratis affärsidéer

Hur korrigerar jag minus i kassan för enskild firma?

Hej

Jag har antagligen betalat en hel del av firmans utgifter med mina "privata" pengar så nu har jag ett minus i kassan i bokföringen.

Hur korrigerar jag detta? För visst bör man inte ha negativa siffor i kassan inför bokslutet?