Senaste inläggen

Äldrevårdsbolag

40-talisterna har redan börjat gå i pension och fler kommer att behöva vård. Är det svårt att hitta personal så finns det arbetskraft att hämta hem från andra länder i världen. Att lära sig svenska går fort för en motiverad person.

Kategori: Gratis affärsidéer

Träningsläger

Passar oss mulliga. Bygg en träningsanläggning med tillhörande övernattningsmöjligheter och kombinera med kostrådgivning. Det blir som Biggest looser, fast deltagarna slipper ha en kamera i ansiktet. Även perfekt för teambuilding och svensexor.

Så fungerar denna del av forumet

Här delar vi medlemmar med oss av våra affärsidéer som vi själva inte hinner med att utveckla och göra något av. Du får använda dessa helt fritt, hur du vill och när du vill.

Har du affärsidéer på lager får du mer än gärna starta nya trådar, så ser vi vart det leder. Är du nyfiken på någon av idéerna, följ med i tråden, ställ frågor...

Söker du återförsäljare? (Mode för män)

Hej.
Ska snart start en webshop där vi säljer accessoarer för män och söker leverantörer helst inom europa.

Tipsa gärna några hemsidor eller liknande, eller kontakta mig på inbox om du själv är leverantör inom det område.

Tack

Exempel på stil:
http://www.designerwear.co.uk/menswear-c1/acc...

Kategori: Allmänt

Bok kring svenska skattesystemet för företagare?

Som titeln, någon som har ett tips på en bok/häfte kring det svenska skattesystemet? Har precis startat AB, drivit EF ett bra tag. Känner att man måste sätta sig in i hur skattesystemet fungerar lite mer på djupet, så som med expansionsfonder, aktieutdelning för fåmansbolag, uppbyggnaden av egenavgifter samt vår progressiva beskattning av tjänst. <...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Nolla momskonton varje kvartal, är det så viktigt egentligen?

Hej

Jag är ganska dålig på det här med bokföring då jag inte har haft företag (egen firma) så länge. Nu är jag rädd för att jag gjort en liten tabbe, som jag inte vet hur jag kan fixa. Enligt skatteverket ska jag nämligen kvartalsredovisa min försäljning och min moms vilket jag gjort korrekt tror jag. Problemet är att jag inte bokför...

Söker uppdrag för examensarbete

HEJ !
Jag är en student som läser sista året i företagsekonomi på högskolan i Skövde, med stor passion för entreprenörskap, affärsutveckling och Management.
Söker uppdrag eller Förslag till Examensarbete i företagsekonomi inom dessa område !
Har ni något intressant, tveka inte höra av er, Garanterat svar.

Kategori: Söker/eftersöker

Vilket kontoplan ska jag välja?

Hejsan!

Jag startar just min verksamhet som enskild firma. Min tanke är att inom ca 6 månader gå över till AB när jag fått ihop lite kapital i rörelsen.
Nu undrar jag hur jag ska göra med bokföringen. E-conomic som jag valt för bokföringen har en speciell kontoplan för enskild firma samt en egen kontoplan för AB/Handelsbolag....

Delägare/partner sökes

Jag håller på att avveckla en webbshop och starta en butik i Uppsala. Butiken ska syssla med damkläder i storlekarna 42/44 och till ca 56, men i mer modern design, bättre passform och högre kvalitet än vad som finns på den svenska marknaden idag. Hittills har kunder varit tvungna att privatimporterad den sortens kläder. Mottagandet har varit positi...

Tvist om reklamation

Hej

Jag driver en webbshop där jag säljer klänningar. En kund kontaktade mig efter köp då hon tyckte att färgen inte stämde överens med bilden på webbshopen. Bilden visar en ljust rosa-beige klänning, kunden hade uppfattat den som beige på bilden men tyckte att den var för rosa i verkligheten.
Givetvis godtog jag att hon skick...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Blogga och marknadsföring

Hej vänner!!

Skulle vilja veta om Ni bloggar i syfta att marknadsföra Er?

Då menar jag att ni driver egen blogg där ni bloggar om dagliga jobbet på företaget. Länka gärna till Er blogg, kan vara kul och läsa.

MVH Tony S

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Feedback på rörelsenamn, logo och hemsida

Jag har tänkt börja extraknäcka som allmän IT-kille på kvällar och helger.

Jag har knåpat ihop ett namn och en logo och vispade ihop en ganska generisk hemsida för att få ut infon: http://halp.fi

Jag försökte tänka lite "outside the box" med namnet och logon,...

Kategori: Feedback

Söker återförsäljare/agent/partner för försäljning/distribution

Nystartat företag som importerar unika handgjorda produkter söker återförsäljare/agent/distributör för skandinaviska marknaden.
Tänkta målgrupper är handel/möbelaffärer, interiördesignbyråer samt privatkunder. För mer info och produktbilder se:

http://www.facebook.com/pages/Etnodesignse/190413054372053?sk=info (glöm inte att l...

Kan jag ha anställda när jag själv har fullt sjukbidrag?

Lite knepig fråga det här? Jag får tjäna 42800 kr/år då jag har hel sjukersättning. Då jag inte kan tjäna mera undrar jag om jag kan anställa någon i min enskilda firma? Jag vill inte att min sjukersättning ska bli reducerad men vill ändå inte tacka nej till inkommande uppdrag i firman.

Söker smyckesgrossist smycken för män

Halloj!

Jag har lite funderingar kring att kanske starta en webbutik någon gång. Jag vill då sälja bla. smycken för män. Jag tycker jag lusläst Google efter grossister som handlar med smycken för män, det ända jag hittar ä dock smycken för kvinnor.

Har Du något tips på någon grossist? Skriv till mig! 🙂

Missat att bokföra fakturor från tidigare månader..

Hej!

Jag upptäckte nu att jag på något vis har missat att bokföra kostnader i form av några kvitto från tidigare månader. Hur gör jag för att korrigera detta i bokföringen?

Jag redovisar också moms månadsvis till Skatteverket och har inte redovisat momsen för dessa kvitton. Hur kan jag gå till väga för att lösa det hä...

Starta e-handel / Tradera försäljning - enskild firma -

Hej,

jag håller på lite smått med import från Kina men tänker gradera upp verksamheten en sväng och försöka undvika att få en stor skatteskuld så måste jag registrera företaget som enskild firma.
Men jag har lite funderingar över hur går det till med skatter och moms m.m.
Räcker momsen jag betalar till Tullverket (25%)...

Swe-Desh Industry söker återförsäljare

Hej!
Vi levererar fina kvalitets porslin produkter (tallrikar, serviser etc)till olika återförsäljare som driver verksamhet inom porslin. Det är mest vardagsporslin vi levererar, men finns fin-porslin också.

Just nu erbjuder vi väldig bra pris på samtliga produkter samt generösa köpvillkor till våra kunder/återförsäljare. Reg...

Hjälp med utveckling av Iphone APP.

Hej

Har en kanon idé för en app som jag skulle vilja ta fram, tror starkt på att applikationen kommer att slå igenom och tänkte satsa till 100%.
Undrar om någon av personlig erfarenhet kan rekommendera ett företag(utvecklare) som jag kan anlita.

All hjälp uppskattas.

Kategori: Affärsidéer

Räkna ut lön

Jag ska skaffa en reklamutdelare som jobbar som uppdragstagare. Kan någon hjälpa mig räkna ut hur mycket han ska fakturera mig på? Jag har satt timlönen och vet hur många timmar det tar.