Borde jag byta revisionsbyrå?

3
Hej, sitter och "eldar upp mig" över vad jag tycker är dålig service. Driver eget AB sedan ett år och håller nu på med första årsbokslutet. Brutet räkenskapsår, 31/8.

Önskar input på nedanstående. Är jag irriterad i onödan eller borde jag byta? Revisionsbyrån är medelstor med kontor över hela Sverige.

Fakta:

AB. Första året. Omsättning 1 375 000 kr. 2 pärmar med verifikationer. Bokföring online.

15 september. Lämnar in pärmar och har möte på revisionsbyrån Lämnar pärmar och engagemangsbesked.. ”Så här bra ordning brukar inte våra kunder ha. Du skulle kunna få anställning här”. Bokslutet kommer vara klart inom ett par veckor.

17 oktober ringer och frågar hur det går. Får då veta att min redoviningsekonom är långtidssjuk. De visste inte om att jag lämat pärmar. De ordnar byte till ny ekonom.

Får första fakturan på 7425 kr, ex moms, för påbörjat bokslutsarbete.

3 november, mejlar och frågar hur det går.

8 november, får ett utkast på årsredovidningen och begäran om komplettering: Kundreskontra per 31 augusti 2011, kopia hyresavtal, skattedeklaration aug löner, kopia på aktieboken. Kompletterar samma dag.

23 november, andra fakturan, 8230 kr, ex moms, bokslutsarbete.

29 november, mejlar och frågar hur det går. Inget svar.

5 december mejlar och frågar hur det går. Får svar ” Årsredovisningen är klar och håller på att revideras.” Brukar ta någon vecka.

23 december, tredje fakturan 4730 kr, ex moms. Bokslut och årsredovidning.

11 januari, mejlar och frågar hur det går. Får svar: Årsredovisningen finns hos revisorn och han beräknas bli klar nästa vecka.

16 januari, revisorn hör av sig, önskar komplettering med SIE-4 fil för nya året och kopia på kontoutdrag. Kompletterar samma dag.

Totalkostnad hittills: 20 385 kr
2
Blev så förvånad över detta så jag var tvungen att registrera mig här på forumet till och med helt sjukt vilka priser du betalar. Hur många fakturor har du som ska bokföras?. Jag har valt en revisor som är auktoriserad jurist och revisor han tar ungefär för ett sådant här jobb 6000:- totalt enligt vad jag hört som han tar för andra och då är han mycket nogrann.
3
460 fakturor på varierande belopp.
2
fy helvete säg upp dom med en gång. Jag betalade nu senast för 210 fakturor och lite inköp 1198 inkl moms för en sammanställnings rapport på en månad. Nej byt revisor med en gång. vart i landet bor du?.
3
Stockholm

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.