Bank vid start av enskild firma?

1
Hej,
Har registrerat ett företag, enskild firma, och sonderar nu terrängen efter en bank både vad det gäller privat och företaget. Har Länsförsäkringar Sthlm idag men läst en del av vad både Danske bank, Handelsbanken och SEB har att erbjuda. Allt ifrån bokföringssystem, användarvänlighet (ex lady out av hemsida, app), kundservice osv och hur ”lätt” det är att få en kontakt på banken vid rådfrågning även om 99% kommer att ske digitalt.

Vad ni har för erfarenhet och ev rekommendationer?

Stort tack på förhand!
Andreas
1
Glömde att fråga vad ni har för erfarenhet och ev rekommendationer ?
2
Jag är i lite samma sits. Jag ringde min bank och ringde sedan en annan. Bankerna ville starkt att jag inte skulle ha olika banker privat/ i firman. Jag tänkte då att jag bara kunde ha en vanlig internetbank till firman med ett kopplat bankkort vilket är lagligt och enkelt att hålla isär privat med firman. Lusläste villkoren och det var ganska tydligt att privata bankkonton inte fick användas ens i enskild närngsverksamhet, vilket dock är lagligt. Detta skiftar nog från bank till bank men skaffa företagspaket (om du ville ha det) på en bank du har rekommenderar jag! Handläggningen tar dock evigheters evigheter i dessa tider

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.