Prenumerera Ekonomi
Bokföra köp från annat EU-land
Har nu gjort ett köp datatillbehör från England till det fantastiska priset £12,98 vilket blev 180,45 SEK när banken drog pengarna från kontot. |
|||
RäntefakturaHur räknar man ut sådant? Jag har hittills klarat mig från att behöva skicka sådana, men nu är det en kund som slarvat. |
|||
Hur bokför man ingående balans för nystartat Aktiebolag
Hur bokför man ingående balans för nyskapat Aktiebolag |
|||
Enklast möjliga bokföring.
Hej. |
|||
Program för fastighetsägare
Hej |
|||
Svar på nybörjar frågor (EF)
HEJ IGEN! |
|||
Bokföring av preliminärskatt i enskild firma ?
Hej! |
|||
Tillbaka på skatten
Hej, har ett företag som är reggat som enskild firma. |
|||
Rättelser i bokföringen från tidigare årI samband med att jag gör om delar av min bokföring som tidigare sköttes av världens sämsta bokföringsfirma, så hittar jag två dubbelbokförda fakturor... |
|||
Är avskrivningar frivilliga?
Har sökt lite på internet och i detta forum men hittar inte svaret på denna fråga. |
|||
Betala bredbandet i Handelsbolaget?Ska teckna ett nytt bredband i min nya lägenhet. Detta måste jag ha för att jag bedriver mitt företag(handelsbolag) hemifrån. Kan jag då beställa ett... |
|||
Ny revisorVår godkända revisor har valt att inte fortsätta som revisor, vilket gör att vi behöver hitta en ny. Är det någon som känner till några mallar för off... |
|||
Eg handel
Hej, måste börja med att ge berömm för denna mykt hjälpsamma forum 🙂 |
|||
Bokföring av returer (öppet köp)
Hej, |
|||
Har jag gjort bort mig?
HEJ! |
|||
Ingående skatt, 25 lr 20?!
Tjolahopp. |
|||
Inventarier
Hej ! |
|||
Vilket faktureringsprogram ?Jag har just startat en egen firma och söker något lämpligt faktureringsprogram. Har hört om program som fungerar över Internet. Vilket faktureringspr... |
|||
Från skatteverket, vad menas?
Fick ett brev idag: Någon debiterad preliminär skatt ska inte betalas för ovanstående år. |
|||
Alternativ milersättningJag har fått i uppdrag att se över mitt praktikföretags rutiner för milersättning. Företaget leasar bilar till de anställda och den anställde betalar... |
|||