Prenumerera Ekonomi
Bokföra moms för del av firma?!
Hej! |
|||
Föra in äldre inventarier för avskrivningsplanHej, Jag har en enskild firma som jag drivit 2 år. Nu insåg jag att jag har inventarier som jag använder och kommer att använda för ett värde på 50 00... |
|||
Grossister Barnkläder
Hej! Kategori: Inköp |
|||
mobilräkning i efterhand
Blir visst många frågor nu när jag går igenom bokföringen. Här är en till: |
|||
Ingen faktura från internetbank - duger kontoutdraget?
Lyckas inte hitta någon tråd om detta, men sökfunktionen är ju inte helt optimal. |
|||
Starta AB när man planera att sälja tjänster till EU?[b]Jag planerar att sälja mina tjänster inte bara i Sverige utan också i EU i framtiden. Är det ett krav att mitt bolaget måste vara Aktiebolag eller... |
|||
hur bokföra inbet för trycksaker?
Jag och min kompis Josefine driver en designbyrå. Vi har två enskilda firmor där vi gör egna uppdrag, men samarbetar ibland vid större projekt. |
|||
Hantera placering av vinst och fonder i handelsbolagUnder 2009 fick vi en viss vinst i vårt handelsbolag, som vi delar 50/50 mellan varandra. En av oss ska ta ut sin andel av vinsten, medan den andre gö... |
|||
Kontofrågor mm
Hejsan! |
|||
vilka konton ska jag använda?Har haft min firma i ett år nu och börjar ha lite koll på bokföringen. Men nu inför mitt första bokslut börjar jag undra om jag valt rätt konton för n... |
|||
*Lätt* Handla fonder/aktier för pengarna jag har i enskild firma
(Japp, har sökt massor men hittar inte svaret) |
|||
Kalenderår, Bokföringsår ??
Hej |
|||
Export - Varor eller tjänst?
Hej, |
|||
Fackförbund och inkomstförsäkring
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
hur bokföra privat andel av elförbrukning vid årsslut (Ensk. firma)
Hej! |
|||
Avdrag för datorprogramJag jobbar som översättare och har köpt ett översättningsprogram för 4700 kr för egna pengar. Är det möjligt att dra av detta? Jag har enskild firma o... |
|||
Avdrag för arbetsrumÄr det inte så att man måste kunna bevisa att man inte använder ytan till annat-att den ska vara avskild från övriga bostaden? Det sa de på skattemynd... |
|||
Hur bokföra payson omkostnader?
|
|||
Faktureringsprogram
Hej. |
|||
Köpa bil privat eller på företaget
Hej, |
|||