Prenumerera Ekonomi
Tjänsteköp av privatperson i utlandet?
Vi har köpt en tjänst av en privatperson i Nederländerna. |
|||
Måste alla transaktioner bokföras i kronologisk ordning?
Så har jag äntligen kommit igång med bokföringen och fått fina nummer av bokföringsprogrammet, A1, A2 osv. |
|||
Bokföring av "studsande" eget uttag från HB
Jag skickade pengar till mig själv från bolaget, och pga något banktrassel så studsade de tillbaka, och jag betalade därför ut dom igen. |
|||
newbeefråga: Moms mellan företag i EU?
Hej, Jag är både oinsatt och värdelös på bokföring... vi kan börja där. |
|||
Bokföra momsåterbäringen "dubbelt"?
Ber om ursäkt om frågan finns besvarad sedan tidigare, är inte kompis med sökfunktionen på forumet. 🙂 |
|||
Uppdelning av el- tele- och förmåner.Har precis köpt ett litet lantbruk, med första elräkningarna ställde jag mig frågan hur man gör med dem. Gissningsvis gör bostadshuset av med ca 5000... |
|||
begagnat parti
Hej |
|||
reklammation / återbetalning hur bokföra?Hur bokför man en återbetalning om en kund lämnar tillbaka en vara? |
|||
Flera poster jag inte vet hur de ska bokförasHej, jag startade en enskild firma i början av förra året och skaffade mig då ett firmakort via min bank, plusgiro. Jag har sen dess inte förstått hur... |
|||
Ansvar när man anlitar en bokföringsbyrå?
Vi har anlitat en bokföringsbyrå som vid årets revision visat sig vara katastrof. |
|||
Moms EU och fel vid momskontroll (dec 2009)
Hej, |
|||
Reseavdrag - privat bilHej, När jag gör olika arbeten så använder jag min privata bil. Kan jag notera resorna jag gör och räkna ut ett schablon belopp på 18:-/mil och sedan... |
|||
Är det såhär det går till?
Hejsan! |
|||
Hjälp med varuinköp från EU samt kommission (moms osv)
Jag skulle behöva vägledning med min bokföring. |
|||
Fundering kring FA-Skattesedel
Hej, |
|||
Hur gör man för att kvitta underskott i firman mot inkomst av tjänst?
Hej, |
|||
Skänka pengar. Hur bokför man?
Tjena! |
|||
Frågor om avdrag..eller vad det kallas..:-)
Jag har AB som bolagsform. |
|||
Bokföring av resekostnad utomlands !
Hejsan ! |
|||
Kvitta förlust från aktiv näringsverksamhet mot inkomst från AB...
Hejsan har en liten fundering. |
|||