Prenumerera Ekonomi
Bokslut - lätt som en plätt?På Skatteverkets hemsida står: "När ett räkenskapsår har gått till ända ska du upprätta ett årsbokslut. Ett årsbokslut består av resultat -och balansr... |
|||
Köpa begagnat till firman
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
MomsregistreringJag ska starta ett företag som innefattar både musikutövande och tillverkning och försäljning av konst. Jag har tittat på hemsidan för företagsregistr... |
|||
Betalar jag skatt på årsresultatet?
Hej på er! |
|||
Bra ställe att köpa reklamprodukter ifrån?
Hej hej! Kategori: Inköp |
|||
Ansökan FA-skattesedel
Hej! |
|||
Skatte/avdragsfrågaDriver idag en websajt som betygsätter och skriver artiklar om spa och spahotell i Sverige. Jag har planer på att låta någon besöka dessa spahotell/sp... |
|||
Koll av företagareHej, finns det andra sidor än allabolag och ratsit som man kan kolla om en person har en enskild firma? Stämmer uppgifterna i dessa 2 företag |
|||
Bokföring av skatteåterbäring för handelsbolag
Hej! |
|||
Jobba vid sidan av företagetHej, jag har nyligen startat enskild firma. Jag jobbar extra för att få ihop pengar till lokalhyra där jag bedriver min verksamhet. Lönen från min ans... |
|||
Bokföra årlig föreningsavgift för tjänst i USA
Hej! |
|||
Bokföring av förseningsavgift till Skatteverket
500 kr, för att inte lämnat in skattedeklaration i tid :-[ |
|||
Hur mycket tid per månad lägger ni på lönehanteringen?
Skulle behöva lite statistik på lönehantering. |
|||
Bokföring av löner :(
Hittade ett exempel på expowera.se för hur lönebetalningar bokförs. |
|||
Var bokföra de undanstoppande pengarna?Så, vi fick för oss att börja spara/investera lite, så vi har stoppat in en del pengar i en fond (MyC4 heter den). Ibland har det kommit pengar därifr... |
|||
Bokföra varor som behövs för renovering av själva försäljningsvaranOm jag renoverar bilar i syfte att sälja dom när dom är i fint skick igen, var bokför jag då sådana delar som behövs för själva renoveringen? Allt frå... |
|||
Skatteverket är elaka...
>🙁 Det blev långt det här - kaske bara är arg då jag klantat mig. |
|||
Köp av tjänst - vilket konto?
BAS 2000 Handelsbolag |
|||
Kvitta underskott mot expansionsfond eller förvärvsinkomst
Hej, vad är bäst, att kvitta underskott mot minskad expansionsfond eller förvärvsinkomst? |
|||
Köp av programvara/licens innan företaget registrerat
Hallå, Kategori: Inköp |
|||