Prenumerera
Ekonomi
SpeedledgerHej! JAg är ny på denna sidan, och har inte riktigt koll på hur det funkar.. Jag bokför i speedledger, och har precis börjat och här lite grön, är det... |
|||
Preliminärskatt för äkta maka i EF?
Hej alla experter! ;) |
|||
Hur ska jag bokföra när jag för över privat egendom till enskild firma?Jag har startat en verksamhet som enskild näringsidkare. Har tidigare som privatperson köpt klättrings- och skyddsutrustning som jag nu ska föra in i... |
|||
Hur bokföra provision?
Hej! |
|||
Bokföra inköp som görs på uppdrag av annat företag
Hur ska jag bokföra när jag får in pengar på mitt företagskonto från ett annat företag och jag har i uppdrag att köpa varor för dennes räkning? |
|||
Frågor om konton i bokföringen
Jag har precis börjat med min bokföring och har fyra poster totalt tror jag, så allt är inte helt lätt denna gång. |
|||
Hur bokför man en gemensam investering för 2 enskilda firmor
God kväll |
|||
eget uttag från företagskontot
Hej! |
|||
Kan man ge en kontantfaktura för kontobetalning?
Hej! |
|||
Bokslut - lätt som en plätt?På Skatteverkets hemsida står: "När ett räkenskapsår har gått till ända ska du upprätta ett årsbokslut. Ett årsbokslut består av resultat -och balansr... |
|||
Köpa begagnat till firman
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
MomsregistreringJag ska starta ett företag som innefattar både musikutövande och tillverkning och försäljning av konst. Jag har tittat på hemsidan för företagsregistr... |
|||
Betalar jag skatt på årsresultatet?
Hej på er! |
|||
Bra ställe att köpa reklamprodukter ifrån?
Hej hej! Kategori: Inköp |
|||
Ansökan FA-skattesedel
Hej! |
|||
Skatte/avdragsfrågaDriver idag en websajt som betygsätter och skriver artiklar om spa och spahotell i Sverige. Jag har planer på att låta någon besöka dessa spahotell/sp... |
|||
Koll av företagareHej, finns det andra sidor än allabolag och ratsit som man kan kolla om en person har en enskild firma? Stämmer uppgifterna i dessa 2 företag |
|||
Bokföring av skatteåterbäring för handelsbolag
Hej! |
|||
Jobba vid sidan av företagetHej, jag har nyligen startat enskild firma. Jag jobbar extra för att få ihop pengar till lokalhyra där jag bedriver min verksamhet. Lönen från min ans... |
|||
Bokföra årlig föreningsavgift för tjänst i USA
Hej! |
|||