Visma SPCS och krav

3
Jag använder Visma Administration 2000 och ska skicka krav till min kund. Jag har en kravavgift på 50 kr som står specificerad på fakturan, men som inte kommer med i summan, trots att jag vill ha den där. Hjälpen ger ingen vägledning. Kan någon tipsa om hur jag bör göra?
2066
22
Vilken fakturamall använder du?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
3
Jag använder mallen som heter Krav Logotyp (Krav_Logotyp_Visma.mll).
2066
22
Ok. Kravavgiften kommer inte med i kravbrevet eftersom det "bara" är ett påminnelsebrev. Kravavgiften kommer dock med på räntefakturan du skickar efter att du fått in pengarna från kunden. Det finns dessutom flera inställningar som kan ställa till det (Företagsinställningar->Kundreskontra: Antal krav/krav utan avgift, samt en global kryssruta för att kravhantering skall användas, och en kundspecifik där man kan stänga av det). Att det tillkommer en kravavgift har du förhoppningsvis redan med i dina villkor/ert avtal.[br][br]Vill du trots allt ha med kravavgiften på påminnelsen får du gå in och ändra i mallen, eller bara lägga till det som en textrad längst ner.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
3
Tack ska du ha! Nu begriper jag.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.