Prenumerera Ekonomi
Säljer som mellanhand - moms?
Hej! |
|||
Moms tillbakaHar kört fast hur jag bokför de momspengar jag fick tillbaka från skatteverket. De kom in på mitt privata konto, spelar det roll egentligen? Men hur s... |
|||
Personalvård
Hej. |
|||
Aktiekapital vid nystart fråga?
Hej! |
|||
En fråga om Aktiekapitalet
Tjena! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur gör man varulagersvärdering vid förenklad VMB?Syftet med förenklad VMB är att man ska kunna ta ut momsen på vinstmarginalen då man inte kan få ut det specifika inköpspriset för varje vara. Men hur... |
|||
Filial istället för Svensk AB?
Hej allihop! |
|||
Bokföra försäljning..?
Hej! |
|||
Hjälp! Kassakontot stämmer inte med verklighetenHar nu fixat bokföringen för min sambos företag för 2009. Enligt balansrapporten borde det funnits 90 000kr på bankkontot vid årets slut, men i verkli... |
|||
Nya regler för AB från 1a april 2010, vad gäller?Aktiekapital 50 000 sek har jag läst. Men hörde också att man ej behöver revisor för AB längre???? Vilka andra regler gäller som är nya utöver dessa t... |
|||
Några frågor kring årsbokslut för handelsbolag
Har försökt läsa till mig information här på forumet men inte lyckats hitta svar på dessa frogor 🙁 |
|||
SpeedledgerHej! JAg är ny på denna sidan, och har inte riktigt koll på hur det funkar.. Jag bokför i speedledger, och har precis börjat och här lite grön, är det... |
|||
Preliminärskatt för äkta maka i EF?
Hej alla experter! ;) |
|||
Hur ska jag bokföra när jag för över privat egendom till enskild firma?Jag har startat en verksamhet som enskild näringsidkare. Har tidigare som privatperson köpt klättrings- och skyddsutrustning som jag nu ska föra in i... |
|||
Hur bokföra provision?
Hej! |
|||
Bokföra inköp som görs på uppdrag av annat företag
Hur ska jag bokföra när jag får in pengar på mitt företagskonto från ett annat företag och jag har i uppdrag att köpa varor för dennes räkning? |
|||
Frågor om konton i bokföringen
Jag har precis börjat med min bokföring och har fyra poster totalt tror jag, så allt är inte helt lätt denna gång. |
|||
Hur bokför man en gemensam investering för 2 enskilda firmor
God kväll |
|||
eget uttag från företagskontot
Hej! |
|||
Kan man ge en kontantfaktura för kontobetalning?
Hej! |
|||