Gratis webshop?
/Olle
Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
textilhimlen.com skrev:hej 🙂
jag avänder också osCommerce. kan bara rekommenderas!
jag bygde shopen själv, det tog ungefär 3 månader. medlemmarna i svenska osC-forumet är mycket hjälpsamma och ger goda råd även till dem som ställa dumma frågor (om de nu finns ;) )
fick på så sätt en prisvärd webbutik och lärde mig mycket samtidigt! och nu, efer ungefär 4-5 månader på nätet, märks det att beställningar börja komma in allt oftare 😃 😃
Indell skrev:
Kul! Din shop är fin. Är webbshopen en fristående verksamhet eller har du butik också? Står inte så mycket på hemsidan...
nej, har ingen 'real life' butik. sitter hemma i arbetsrummet och sköter det hela härifrån. än så länge har det gått bra. intäckter går direkt till marknadsföring. shopen bär sig själv, men nu utökas marknadsföringen, så att vi kan leva på det snart.
Ben skrev:
All lycka till dig textilhimlen. :wink:
Få se när jag kommer i gång med verksamheten, om och när det blir. :?
peffen skrev:http://manufrog.se
Där får du 1gb webhotell med webshop (och massa andra grejer) för 450:-/år inkluderat moms. Sen reggar du bara en domän hos tex www.loopia.se så kommer du billigt undan...
Jag har haft det (inte webshop, men övriga grejer) ett tag nu och funkar skitbra!
Olle skrev:Finns det någon sådan? Alltså en färdig webshop som bara behöver anpassas till din egen stil? Behöver inte vara en massa komplicerade funktioner.
/Olle
peffen skrev:http://manufrog.se
Där får du 1gb webhotell med webshop (och massa andra grejer) för 450:-/år inkluderat moms. Sen reggar du bara en domän hos tex www.loopia.se så kommer du billigt undan...
Jag har haft det (inte webshop, men övriga grejer) ett tag nu och funkar skitbra!
klein skrev:
Företag som "säljer" servrar som står i någon datahall i texas, är inte seriösa, även om det är billit för de säljade företaget.
textilhimlen.com skrev:
att kalla ett företag oseriöst bara för att de hyr servrar i texas är ett påstående jag kan inte låta stå okommenterad. det vore detsamma att kalla mitt företag för oseriöst bara för jag köper arbetskläder i Tyskland: det tar en vecka till med leveranstiden men när de kommer fram är det likvärdig kvalitet till bättre pris än mina svenska 'kamrater' erbjuder. så var ligger felet?
jag har min shop på wopsa servrar (www.wopsa.se), servern står i Texas. nu påstår jag inte att de är de snabbaste när det gäller svarstider men det duger för mig och de flesta av mina kunder antar jag. det var iaf ingen än som klagade. och jag har ingen game server där utan 'bara' en webbutik som funkar bra.
de har några klara fördel också: de är billiga, de har mycket bra support som jag kan inte alls klaga på, de är vänliga, så vad är det mer man behöver?
mvh
christoph
klein skrev:OsCommerce finns i ett antal olika tappningar. Sedan finns en webshop till Mambo, där är inte översättningen klar till Svenska men den verkar lovade.