Prenumerera
Ekonomi
Hyra ut privat bil till mitt AB?Jag har en privat bil för mycket, och överväger att hyra ut denna till mitt AB (till en marknadsmässig kostnad). Kan någon se fördelar/nackdelar med d... Kategori: Inköp |
|||
avdrag dubbelt boende
hur och får man?? dra av i verksamheten för dubbelt boende ?? |
|||
Avkastning vid investering.
Hej Alla på detta forumet ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra mobiltelefon i bil
Hej, jag ska installera en mobiltelefon i min bil. |
|||
Avdrag för lokal i hemmet.
Hej |
|||
Avskrivning mm inför nytt år
Mitt första år som egen (enskild firma) går mot sitt slut och jag har ett par funderingar. |
|||
Skänka bort varor i reklamsyfteLåt säga att mitt företag distribuerar och säljer äpplen. För att marknadsföra och sprida min nya äppelsort, som inte har några kärnor 🙂, vill jag äg... |
|||
Bokföring av betalorder
Hej, detta är kanske en dum fråga, men, hur bokför jag en utbetalning via en betalningsorder. På betalordern finns flera fakturor angivna. |
|||
Fonder (aktie- mm) och enskild firmaFör att få lite avkastning på kapitalet så för jag över pengar som senare ska betalas för moms och skatt till fonder. Hittills har jag bokfört det som... |
|||
Checklista inför årsskiftet / bokslut
Hej kära forumvänner. |
|||
Bokföring - datum
Vet att denna frågan har ställts förut - men här kommer den igen... |
|||
Anställa pensionär
Jag ska eventuellt anställa en pensionär i mitt företag och har lite funderingar på vad det kostar mig? |
|||
Utgifter i företaget - eget kapital
Jag har några frågor angående det som rubriken tyder på. |
|||
Hur gör man med ej erhållna produkter?
Hej! |
|||
Gratisprogram?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Kan man skicka in ändringar av gamla deklarationer?
Hej, man kan ju göra ändringar i efterhand om man upptäcker något som är feldeklarerat. Man skickar väl in en ny deklaration helt enkelt. |
|||
Reportageresa
Hej. Hur bokför jag en reportageresa? |
|||
upplupen redovisningskostnad
Vid deklarationen i våras lade min redovisningsfirma in en verifikation med upplupen redovisningskostnad daterad 091231. |
|||
Lagerbolag med underskottJag håller på att starta eget inom skogsvård. Det blir AB, främst då vi är två stycken och det finns goda möjligheter till expansion och vissa potenti... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja inventarier inför avveckling
Hej, |
|||