Prenumerera Ekonomi
Checklista inför årsskiftet / bokslut
Hej kära forumvänner. |
|||
Bokföring - datum
Vet att denna frågan har ställts förut - men här kommer den igen... |
|||
Anställa pensionär
Jag ska eventuellt anställa en pensionär i mitt företag och har lite funderingar på vad det kostar mig? |
|||
Utgifter i företaget - eget kapital
Jag har några frågor angående det som rubriken tyder på. |
|||
Hur gör man med ej erhållna produkter?
Hej! |
|||
Gratisprogram?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Kan man skicka in ändringar av gamla deklarationer?
Hej, man kan ju göra ändringar i efterhand om man upptäcker något som är feldeklarerat. Man skickar väl in en ny deklaration helt enkelt. |
|||
Reportageresa
Hej. Hur bokför jag en reportageresa? |
|||
upplupen redovisningskostnad
Vid deklarationen i våras lade min redovisningsfirma in en verifikation med upplupen redovisningskostnad daterad 091231. |
|||
Lagerbolag med underskottJag håller på att starta eget inom skogsvård. Det blir AB, främst då vi är två stycken och det finns goda möjligheter till expansion och vissa potenti... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja inventarier inför avveckling
Hej, |
|||
Flera frågor om moms, bokföring samt ta betalt.
Hej |
|||
Bokföra överföring till anställd som sedan gör en betalning med privat kort
Hej, |
|||
Bokföra varuinköp från Storbritannien
|
|||
Hjälp att välja laptopJag ska köpa ny laptop men det är så jäkla svårt att veta vad man ska ha. Jag vet att behoven spelar roll men jag har inga större behov. Den ska funka... Kategori: Inköp |
|||
Bokföra köp av Rädda Barnen
Tjena |
|||
Skillnad mellan Periodisering och Intäktsredovisning
Hej! |
|||
Vad räknas som tillgång?Tänker jag rätt med att förbrukningsinventarier under 5000 kr inte behöver bokföras som tillgång? Eftersom man inte gör avskrivning minskar ju inte ti... |
|||
Kan ett privat aktiebolag köpa sina egna aktier?Vet att publika börsnoterade bolag kan köpa aktier i sig själv, förut max 10 % men nu eller snart försvinner den begränsningen också. Men hur är det m... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Måste löpnummret för kvitton vara obrutet?
Hur är det med numreringen på kvitton, gär det något om det faller bort vissa nummer här och där? (låter inte så bra) |
|||