Prenumerera
Ekonomi
Bokföring, redovisning etc e-handel (Google Checkout)
Hej, |
|||
Momsdeklaration
Jag får inte min moms att gå ihop. Jag har en enskild firma där jag betalar momsen kvartalsvis. |
|||
Aktieägartillskott, avräkningskonto ägare
Hej |
|||
Vad måste jag göra innan jag kan börja på nya året?
Mitt räkenskapsår går ut nu vid nyår och undrar vad det är jag måste göra nu. |
|||
Hälften av aktikapitalet förbrukat
Aktiekapitalet förbrukat till mer än 50% vid bokslut 0831 vid kontroll 0812 var aktiekapitalet intakt. |
|||
vinst enskild firma
I enskild firma med förenklat bokslut (kontantmetoden): Måste jag räkna ut den verkliga vinsten innan jag gör mitt årsbokslut? |
|||
Göra om enskild firma till aktiebolag?
Är det möjligt att "ta" en del av egeninsatsen i en enskild firma och göra om till aktiebolag? |
|||
Hyra ut privat bil till mitt AB?Jag har en privat bil för mycket, och överväger att hyra ut denna till mitt AB (till en marknadsmässig kostnad). Kan någon se fördelar/nackdelar med d... Kategori: Inköp |
|||
avdrag dubbelt boende
hur och får man?? dra av i verksamheten för dubbelt boende ?? |
|||
Avkastning vid investering.
Hej Alla på detta forumet ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra mobiltelefon i bil
Hej, jag ska installera en mobiltelefon i min bil. |
|||
Avdrag för lokal i hemmet.
Hej |
|||
Avskrivning mm inför nytt år
Mitt första år som egen (enskild firma) går mot sitt slut och jag har ett par funderingar. |
|||
Skänka bort varor i reklamsyfteLåt säga att mitt företag distribuerar och säljer äpplen. För att marknadsföra och sprida min nya äppelsort, som inte har några kärnor 🙂, vill jag äg... |
|||
Bokföring av betalorder
Hej, detta är kanske en dum fråga, men, hur bokför jag en utbetalning via en betalningsorder. På betalordern finns flera fakturor angivna. |
|||
Fonder (aktie- mm) och enskild firmaFör att få lite avkastning på kapitalet så för jag över pengar som senare ska betalas för moms och skatt till fonder. Hittills har jag bokfört det som... |
|||
Checklista inför årsskiftet / bokslut
Hej kära forumvänner. |
|||
Bokföring - datum
Vet att denna frågan har ställts förut - men här kommer den igen... |
|||
Anställa pensionär
Jag ska eventuellt anställa en pensionär i mitt företag och har lite funderingar på vad det kostar mig? |
|||
Utgifter i företaget - eget kapital
Jag har några frågor angående det som rubriken tyder på. |
|||