Prenumerera
Ekonomi
Enskild firma pensionssparande bokförning avdragHobby företaget som har har vid sidan av används enbart för att dra in pengar till vidare utbildning och underhåll av verksamheten (dvs tar inte ut lö... |
|||
Köpa av sig själv till företagetJag har hört att man kan köpa material från sig själv till företaget. Jag är musiker och köpte mitt instrument som privatperson långt innan jag starta... |
|||
Eget kapital från år till år
Hej! |
|||
Tips på stationära gsm telefoner mottages gärna!
Hej vänner! Kategori: Inköp |
|||
Tips för preliminära självdeklarationen för år 2
Hej! |
|||
Sälja dator till tillfälligt anställd
Vi har haft en person som arbetat i projektform åt oss under 3mån. |
|||
Leasingbil
Hej.
Kategori:
Inköp
|
|||
Värdera lagret
En dum fråga kanske men för en nybörjare så är allt förvirrande 🙂 |
|||
bokföring & huvudbryHej, jag är ganska ny inom företagandet & har hittills bokfört för hand. Funderar dock på att skaffa mig "VISMA enskild firma" för nästa år. Några bla... |
|||
Hur bokföra avgift för tidningsförsäljning? + DHL?Jag undrar hur jag ska bokföra avgift för tidningsförsäljning? Vi får fakturor till oss från 2 tidningar varje månad och då är det avdrag för vår förs... |
|||
Hur ska jag bokföra när vi har 2 olika bankkonton? Den ena 1930 men den andra?Vi har bankkonton i 2 olika banker from förra månaden, tidigare har vi haft ett konto som jag bokfört på 1930, men nu har vi ett till, vilket konto sk... |
|||
Leasa en tjänstebil i enskild firma: vad kan man dra av
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Enskild firma; Frågor kring avgifter och skatter
Hej, är ny på forumet! |
|||
Plantera träd för världens miljö - avdragsgillt eller ej?
Hej |
|||
bokföring av semesterlön
Hejsan. Vet inte riktigt hur jag ska bokföra denna händelse. |
|||
Företagskonto?
Hmmm... nu blev jag lite nyfiken eftersom jag är på gång och ska starta en enskild firma. |
|||
Vad ska jag göra med en försäkrings faktura?Har fått en faktura från FORA, och vet inte riktigt vad jag ska göra med den förutom att betala förstås. Men ska jag betala den som privatperson eller... |
|||
Flytta innehållet i kassa om det hamnat fel?Hej. Om man har en enskild firma och varken har företagskonto eller kassa så har jag förstått att man kan använda enbart Eget kapital vid köp och sälj... |
|||
Redovisa moms vid köp inom EU i annan momsperiod än inköpet?Jag fick just hem en leverans från England. Leveransen är förskottsbetald och enligt skatteverket ska momsen redovisas den 15 i månaden efter att varo... |
|||
Byta namn på varor? Tillåtet?
Hej! |
|||