Prenumerera Ekonomi
Hur bokföra avgift för tidningsförsäljning? + DHL?Jag undrar hur jag ska bokföra avgift för tidningsförsäljning? Vi får fakturor till oss från 2 tidningar varje månad och då är det avdrag för vår förs... |
|||
Hur ska jag bokföra när vi har 2 olika bankkonton? Den ena 1930 men den andra?Vi har bankkonton i 2 olika banker from förra månaden, tidigare har vi haft ett konto som jag bokfört på 1930, men nu har vi ett till, vilket konto sk... |
|||
Leasa en tjänstebil i enskild firma: vad kan man dra av
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Enskild firma; Frågor kring avgifter och skatter
Hej, är ny på forumet! |
|||
Plantera träd för världens miljö - avdragsgillt eller ej?
Hej |
|||
bokföring av semesterlön
Hejsan. Vet inte riktigt hur jag ska bokföra denna händelse. |
|||
Företagskonto?
Hmmm... nu blev jag lite nyfiken eftersom jag är på gång och ska starta en enskild firma. |
|||
Vad ska jag göra med en försäkrings faktura?Har fått en faktura från FORA, och vet inte riktigt vad jag ska göra med den förutom att betala förstås. Men ska jag betala den som privatperson eller... |
|||
Flytta innehållet i kassa om det hamnat fel?Hej. Om man har en enskild firma och varken har företagskonto eller kassa så har jag förstått att man kan använda enbart Eget kapital vid köp och sälj... |
|||
Redovisa moms vid köp inom EU i annan momsperiod än inköpet?Jag fick just hem en leverans från England. Leveransen är förskottsbetald och enligt skatteverket ska momsen redovisas den 15 i månaden efter att varo... |
|||
Byta namn på varor? Tillåtet?
Hej! |
|||
Ombilda HB till AB
Jag behöver hjälp.. |
|||
Hjälp att börjaHej! Jag ska ha en modevisning under Fishin4fashions modemässa i uppsala nästa år. Jag har räknat ut att om jag hittar någon som kan sy upp klänningar... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra inventarie
Om jag vid bolagsstart har en del inventarier som kan vara en tillgång i bolaget kan man bokföra det? och hur? |
|||
Hur ändra moms från 25% till 6%?
Hej |
|||
Starta AB - praktiska frågor
Hej, |
|||
Vilka konto används vid bokföring av prel skatt?
Hej |
|||
Nollpunktsförsäljning
Försäljning 2 000 000 kr |
|||
Kontonummer för bokföringen
Hej, |
|||
Resultatrapport med kontantmetodenHur gör jag resultatrapport när jag använder kontantmetoden? Jag har ju inga 3000 konton i övriga bokföringen utan bara 1500 vid betalning av fakturan... |
|||