Prenumerera
Ekonomi
Kommunalskatt
Hej! |
|||
bokföra lån till mitt ABEftersom det blir lite fördröjning innan pengar börjar komma in på mitt nyreggade AB's bankkonto, tänker jag kortsiktigt låna ut egna pengar till... |
|||
Måste jag använda spcs bokslutsprogram till mitt bokslut?Jag ska nu göra bokslut för mitt AB, förenklat bokslut. Har spcs administration 2000 och undrar nu om jag måste köpa deras spcs bokslut för att kunna... |
|||
Starta flera AB behövs 50000 i aktiekapital i alla även om ett AB äger ett annatJag och kollegan tänkte starta ett AB tillsammans för att jobba utåt mot kunderna med. Sen tänkte vi starta var sitt eget AB för att där hantera det m... |
|||
Nytt AB använda aktiekapitalet?
Jag funderar på att skapa ett AB och undrar om aktiekapitalet. |
|||
Utbetalning av lön, hur?
Hej! |
|||
Räknas arbetsgivaravgiften in i löneunderlagssumman?När man räknar på "löneunderlagssumman" för att se hur mycket utdelning man kan ta ut så har jag inte fått klart för mig om man ska räkna bara bruttol... |
|||
Vilken företagsform ska vi välja?
Hej! |
|||
Nybilda AB, intyg, VD och tecknare?
Handelsbanken vill ha 500 för intyg, någon billigare? |
|||
Måste man bokföra: Leverantörsfaktura-> Ångrat köp -> Kreditfaktura
Har letat efter detta men endast hitta hur man gör med en kundfaktura.... |
|||
"flytta" lager.
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Söka ett mindre riskkapital/bidrag
Hej alla företagare! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vilken summa kan man periodisera?Ursäkta en dum fråga kanske, men på vilken summa kan man göra en periodisering? Dvs skjuta upp vinst för beskattning till senare. Är det på totala oms... |
|||
Omvänd skattskyldghet
Tjena |
|||
Frågor angående deklarering
Hej, |
|||
Någon chans till bidrag?
Tjolahopp. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kan mitt nybildade aktiebolag köpa vår privata bil?Vi är ett gift par som har varsin enskild firma som vi nu skall ombilda till ett gemensamt aktiebolag. Kan vårt nya aktiebolag köpa vår privata bil? K... |
|||
Lagervärde
Hej, |
|||
Ingångsvärden? Från hobby till företag......
Hej, |
|||
Några enkla frågor om förenklat årsbokslut / bokföring
Hej, |
|||