Prenumerera
Ekonomi
Vilken summa kan man periodisera?Ursäkta en dum fråga kanske, men på vilken summa kan man göra en periodisering? Dvs skjuta upp vinst för beskattning till senare. Är det på totala oms... |
|||
Omvänd skattskyldghet
Tjena |
|||
Frågor angående deklarering
Hej, |
|||
Någon chans till bidrag?
Tjolahopp. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kan mitt nybildade aktiebolag köpa vår privata bil?Vi är ett gift par som har varsin enskild firma som vi nu skall ombilda till ett gemensamt aktiebolag. Kan vårt nya aktiebolag köpa vår privata bil? K... |
|||
Lagervärde
Hej, |
|||
Ingångsvärden? Från hobby till företag......
Hej, |
|||
Några enkla frågor om förenklat årsbokslut / bokföring
Hej, |
|||
Trafikverket har betalt till mitt firmakonto, men betalningen är privatIdag fick jag av någon anledning tillbaks pengar från Trafikverket (vägskatt). Eftersom jag har ett Plusgiro så har de hittat kontot och automagiskt s... |
|||
Toyota-prenumeration
Jag tittar på lite alternativ till att köpa eller leasa en bil. Kategori: Inköp |
|||
................. |
|||
Maxgräns för milersättning till anställd
Hej, |
|||
Fråga om preliminärskatt??
|
|||
Bokföra utgående balans vid byte av bokföringsprogram
Hej, |
|||
Förmån bensin privat körning
Hej |
|||
Moms och lönekostnader
Hej |
|||
Interimsfordran i bokslut eller?
Hej, ska man bokföra interimsfordringen samtidigt som man bokför fakturan eller ska man vänta till bokslutet och göra en omföring? |
|||
Lagervärdering bokslut??Jag har hela tiden kostnadsfört fakturor under året och nu har vi inventerat. Hur gör jag nu vid bokslutet?? Är ett AB. Har inget varulager så att säg... |
|||
Fora?Företaget jag jobbar åt har tecknat en Fora-försäkring för en anställd, (de har bara en anställd, de andra 2 är ägare). Hur ska detta bokföras? Måste... |
|||
Skillnad på bokslut?
Hej, |
|||