Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 12 år sedan
Nykomling
2

Glömt att använda 2650 konto!


Hej!
Min sambo startade förra året ett företag. Det har varit lite krångel med vad som ska betalas/få tillbaka vid moms då han av misstag betalade moms till utlandet.
Nu ska jag börja på det nya året och kom på att jag totalt har missat att använda mig av 2650 konto under hela förra året! Eftersom det var så mycket krångel med momsen så har det endast betalats in en gång under förra året. (resterande 4 bet/få tillbaka kommer under detta året) Hur ska jag lösa detta? Känns som att jag får göra om hela årets bokföring...
Toppskribent
1571
268
Jag tror du får utveckla lite mer vad du gjort/inte gjort..🙂
Nykomling
2
Jag har inte använt mig av 2650kontot. Alltså har jag inte överfört momsen och inte redovisat den separat i bokföringen. Självklart så har den betalats in men då har jag bokfört den som inbetalning av skatt tillsammans med skatten och avgifter (2012 kontot)
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.