Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 12 år sedan
Toppskribent
1571
268

Förvirrande deklarationsdatum...


Nytt för i år är ju att deklarationstidpunkterna är mer utspridda för juridiska personer, dvs AB och HB/KB.

För de med kalenderår som räkenskapsår betyder det att deklarationsblanketterna skickas ut i mitten av maj.

Men efter vad jag förstår så ska man lämna sina bilagor, tex N3A för Hb nu den 5 maj.

Vad är då vitsen med att lämna in huvuddeklarationen i juli?? Den är ju underlaget för N3A!?

Och är det så att Handelsbolaget äger en fastighet, så står fastighetsavgiften förtryckt på blanketten som kommer i mitten av maj.. 2 veckor EFTER man ska lämna sin N3A...

Hur tänkte dom nu?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.