Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 12 år sedan

Reklamskatt otydlig.


Hej alla,

Har tänkt att sälja annonsplatser på en viss kartong. Kartongen kommer att användas till förvaring.

Nog om det, läser om den här reklamskatten och blir inte riktigt klok. Vad jag förstår enligt lagtexten är jag skyldig att betala reklamskatt, men när jag läser på diverse forum så förstår jag det som om jag inte är det?

Är det någon här inne som är bra juridik ock kan hjälpa mig tolka lagtexten?
Produkten kommer att säljas för långt över 60 000kr, och är en förvaringskartong med annonsplatser på, likt annonsplatserna som finns i tidningar.


Mvh

Carl


God jul och gott nytt år!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.