Enligt automatiseringsföretaget Zapier har 40 procent av amerikanerna sidoinkomster från en hobby eller passion. Det krävs mycket jobb och strategiskt tänkande för att föra hobbyn till businessnivån. Dessutom måste du lägga ner ett stort engagemang för att starta en verksamhet, såväl känslomässigt som ekonomiskt.

"Det börjar med det som varje företagare borde börja med. Vilka är dina mål? Vad vill du uppnå med dem? Kanske tror du att det inte handlar om pengar, men i sista änden vill du inte förlora pengar", säger Donna Marie De Carolis, grundare av Charles D. Close School of Entrepreneurship och professor inom entreprenöriellt ledarskap vid Drexel University i Philadelphia, i en artikel i MarketWatch.

Nätverka med proffsen

Det finns också flera värdefulla steg att ta som inte kostar mycket pengar. Donna Marie De Carolis rekommenderar starkt den blivande entreprenören att börja nätverka tidigt för att få rutinerade entreprenörers åsikter om affärsidén - förmodligen kan den slipas ytterligare.

Ta aktivt kontakt och fråga gärna om råd och kritik över en middag eller lunch. Det finns också möjligheter att få feedback och ekonomiska medel genom tävlingar för startups.

Många framgångsrika entreprenörer är överraskande villiga att dela med sig av sina affärskunskaper.

68-åring sadlade om - uppfyllde drömmen om att bli vinodlare

Marketwatch skriver vidare om 68-åringen i Colorado som vågade ta klivet ut i äventyret och bli vinodlare och skribent: “Det finns inget bättre än att lära sig av någon som gör det du vill göra”, säger Marshall Vanderburg.

Han har fått obetalbar hjälp av rutinerade vinodlare i området och trotsat fysiska hinder och finansiella begränsningar - allt för att fortsätta kämpa för drömmen om att kunna täcka sina kostnader genom egen vinförsäljning.

To-do-lists och dagbok skapar målinriktade entreprenörer

Flera studier har visat att det är mer sensoriskt att skriva för hand än på tangentbord. Handskrivning engagerar dina sinnen mer och ju större engagemang desto mer aktiveras din hjärna. Forskare har kommit fram till att de som skriver att-göra-listor innan de går och lägger sig dagdrömde mindre och bevarade innehåll i mycket högre grad.

Antagligen är det ingen tillfällighet att framgångsrika entreprenörer som Richard Branson och Elon Musk inte upphör med den goda vanan att skriva dagbok. På så vis präntar de ner sina tankar och kan fortsätta fokusera på sina mål. Huvudet finns inte till för att fungera som arkiv.

Marknadsstrategier och andra grundläggande faktorer är otroligt viktiga eftersom de ökar chanserna för ditt företag att lyckas. Inte minst är det personliga kapitalet av yttersta vikt - utan syfte och meningsfullhet skapas inga framgångsrika karriärer.


Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.