När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Det är lätt att bli nervös och stressad om du blir uppringd av en reporter för en kommentar eller intervju, speciellt om du inte är beredd på samtalet. Hur hanterar man situationen bäst och hur ska du förbereda dig? Här kommer 8 tips från TT:
1. Skriv rätt person som kontakt Tänk igenom vem som ska svara på frågor så de har rätt kunskap. Som journalist är det irriterande att bli hänvisad runt mellan olika personer till man kommer till rätt person att prata med. 2. Var tillgänglig Ha koll på telefon och mail, har du inte möjlighet att svara direkt så be om att få återkomma. Återkom då helst inom en timme. 3. Förbered dig på frågor När en journalist ringer dig för att skriva en artikel är det viktigt att du kan svara ingående på följdfrågor, se till att ha färska kunskaper och ha gärna fakta förberett (exempelvis en Q&A) 4. Håll dig till fakta Spekulera inte. Är du osäker på svaren kan du be om att få återkomma med svaret senare. Det är okej att svara att man inte vet, men undvik gärna begreppet ”inga kommentarer”. 5. Överskatta inte förkunskaperna Är du expert vet du mer om ämnet än gemene man. För säkerhets skull kan du förklara resonemang som kan misstolkas, använd gärna enkelt språk så att läsarna förstår. 6. Journalisten är inte din reklampelare Givetvis är en intervju eller artikel ett sätt att uppmärksammas, men är inte ett tillfälle att sälja in ditt företag. Beskriv hellre vilket samhällsproblem ditt företag löser för att bli mer relevanta. 7. Be att få läsa dina citat Du får läsa dina citat innan publicering, men duk kan inte förvänta dig att journalisten ändrar vinkel eller rubrik. Försök hålla dig till att rätta sakfel och uttalanden du inte kan stå för. 8. Bygg relationer Säg till journalisten att de kan kontakta dig även i framtiden. Du kan bygga en varaktig relation genom att bidra med research och trendspaningar, kanske tänker journalisten på dig nästa gång de ska skriva en artikel om ditt område.