De allra flesta människor börjar med en googlesökning när de ska köpa in en ny tjänst eller produkt idag. Allt från frisör till ett nytt avancerat datasystem – vi vill veta exakt allt innan vi tar kontakt. 

Har du ingen bra och uppdaterad hemsida är det lätt att du missar leads helt enkelt – se din hemsida som ett skyltfönster där du behöver skylta om lite då och då!

Struntar du i din hemsida eller skippar närvaro på sociala medier är det lätt att du blir omsprungen av de som skapar sig ett bra digitalt namn – nu i lågkonjunkturen är konkurrensens dessutom extra hård.

Så om du sitter och rullar tummarna lite för ofta just nu, kanske är kundtrycket inte lika högt som innan? Då har du tid att titta över din marknadsföringsstrategi och digitala närvaro!

Du kan till exempel:

  • Kolla över din hemsida. Håller texterna måttet? Är de uppdaterade? Berör dina texter och påverkar läsaren att nästa steg i köpprocessen? Är hemsidan enkel att navigera och finns det en tydlig call to action?
  • Är det läge att starta en blogg och marknadsföra din tjänst eller produkt den vägen?
  • Är du aktiv på sociala medier? Kanske dags att lägga in en växel till där!
  • När skickade du ut en nyhetsbrev senast? Glöm inte bort att ta hand om dina lojala kunder den vägen!

Så se till att ha koll på din digitala strategi. Då ligger du ett steg före konkurrenterna när konjunkturen vänder – då är du först på bollen!


Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.