1 – Lyssna på kunden
Vi började fundera på hur vi kunde förbättra vår sajt så att den skulle bli tydligare. När vi för ett halvår sedan började jobba med en amerikansk programvara som heter Hojtar kunde vi se hur kunderna betedde sig.
Andra färgval, större knappar, tydligare funktioner och förenklad sökfunktion är några av de förändringar vi genomförde.
2 – Hitta lämpliga samarbetspartners
Vi såg möjligheten att göra det enkelt för kunden. På en månad gick vi från noll till över 100 däckverkstäder som vi nu jobbar med. Det var något som våra kunder efterfrågat och vi såg att andra framgångsrika aktörer som Bytahjul.com jobbade på liknande sätt. Det var bara att ta fram en lista och kontakta alla som vi tyckte var seriösa. Vår grundare och VD Andie Lahdo, som har ett bra rykte i branschen, gjorde det lättare att ingå avtal. Nu kan våra kunder hämta däcken hos närmaste verkstad och få hjälp med montering eller andra kringtjänster.
3 – Se till att arbeta med pålitligt folk
Våra återförsäljare är vårt skyltfönster. De säljer våra egendesignade, stora fälgar som passar alla bilmärken. Återförsäljarna genererar däremot inte lika många däckkunder som våra andra kanaler.
4 – Satsa på sociala medier
Vi skickade alla anställda på kurs i sociala medier. Medan våra konkurrenter kanske slänger upp något då och då ville vi göra det på riktigt. Vi jobbar med Facebook, Tumblr, Twitter, Pinterest, Instagram och uppdaterar dem löpande med coola bilder som vi tar när kunderna monterat våra snygga fälgar. Efter sju månader är det vår tredje bästa kanal, efter Google-sökningar och våra återförsäljare av fälgar.
5 – 100% fokus på service
Vi har lagt fokus på att vara tillgängliga för våra kunder snabbt och effektivt, servicenivån ska ligga på 100 / 100. Vårt mål är att alla kunder ska vara nöjda.