Senaste inläggen
Web analytics wednesday
Web Analytics Wednesday is the world's only distributed networking event for web analytics professionals. Open to everyone, practitioners and vendors alike, Web Analytics Wednesday is a free event allowing you to meet folks with similar work interests. Läs mer på Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
USA-import?
Funderar på köpa in verktyg från USA, har inte hittat dem på närmare håll 🙁 Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Redovisning av olika momssatser
Hej, |
|||
Betalning från utlandet - utan faktura
Hejsan, |
|||
Hur betala "hjälp" i EF
HEJ IGEN! |
|||
Kolla upp importskatter på teknikprodukter?
Planerar att importera teknikprylar från Kina och undrar hur man kan ta reda på om det finns importskatter på det eller inte och isåfall hur mycket. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföring vid försäljning i annan valuta
Hej! |
|||
Vart ska jag vända mig?
Jag tror att jag har en av de bättre idéerna till att skapa ett företag som kommer att gå bra för, och det inom Tv-Spels branshen. Kategori: Affärsidéer |
|||
balansrapport
Skulle någon vänlig själ kunna förklara för mig på ett pedagogiskt sätt hur man använder balansrapporten i praktiken? Jag förstår verkligen inte hur den är tänkt att användas.. |
|||
Mobiltelefon
Tänkte fråga om ni tror det är okej att köpa en mobiltelefon på företaget men inte betala abonemang och räkningarna på företaget? |
|||
Egen insättninbg vid nystart av HB
Jag och en kompis skall starta ett företag nu och vi har bestämt oss att lägga in 10.000:- var i företagets konto ! |
|||
moms i annat land
jag har köpt en del förbrukningsinventarier till firman i andra länder. dvs handlat i en affär och fått kvitto. har alltså inte uppgivit VAT-nr till säljaren. |
|||
Revisor Kostnad ABHej på alla.! Har ett enmans AB och tycker att min "auktoriserade" revisor är för dyr. Jag har en omsättning runt 500.000:-/ år och bokföring + bokslut kostar mig ca 50.000:-. Jag betalar alltså ca 4.000:-/ månad. Är detta rimligt.? |
|||
Att anlita en skribent
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Tillåtna domännamn?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
MusikVill bara lite åsikter på vilket konto ni tycker man bör bokföra inköp av musik på (cd-skivor etc) |
|||
flygbiljett
jag tänkte bokföra en flygbiljett för en tjänsteresa där jag åkte med FlyNordic. |
|||
Bokföra vinster
Hejsan, |
|||
Kina kontakt
Vi flyttar inom kort till Kina! Är det någon som behöver hjälp i Kina så är vi tillgängliga. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
1930 checkräkningskonto
har svårt att förstå ekonomispråket ibland... är det någon här som kan förklara vad själva ordet betyder egentligen? |
|||