Senaste inläggen
Handelsbolag och stiftelser
Hej! |
|||
Intresserad av att annonsera för 50kr per år?
Genomför en liten marknadsundersökning och skulle vilja veta hur många som skulle vara intresserade av att annonsera för 50kr/år på internet. Tanken är att företagen ska presentera sig själva och göra reklam för vad dom nu än erbjuder. Att bara lägga upp länkar på sidan kommer vara gratis. Kategori: Allmänt |
|||
Verfikationer, vad behövs.
Kära vänner 🙂 |
|||
Första importerna från Kina och Indien
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Regler angående offerter
Hejsan, |
|||
Inköp av inventarie...Har en enskild firma och jag tänkte nu göra ett inköp på en tft-skärm (3000kr) på företaget. Är det riktigt att jag kan dra av den här summan på företagt och därmed skriva ner vinsten så att säga? Så om jag hade gått en vinst med 5000 kr så går jag istället en vinst med 2000 kr efter inköp, och behöver därför "bara" skatta 1000 kr. Korrekt? |
|||
Önskad sedan länge!
Bra tråd! Kategori: E-handel |
|||
Bemanningsföretag?Någon som vet vart man kan läsa om hur ett Bemanningsföretag fungerar? Kategori: Allmänt |
|||
Sökmotoroptimering
Hej 🙂 Kategori: E-handel |
|||
Moms vid försäljning till slutkund i Norge
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra aktieköp?
Hej på er, jag har en fråga.. |
|||
Samarbetspartner/s sökes!
Samarbetspartners sökes till ett stort evenemang på Åbytravet under sommaren 2007. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Moms, preliminär skatt
Är på gång och skall registrera en enskild firma (precis som i förra inlägget.. ;)), och har (precis som i...) fastnat, nu har jag dock bara två steg kvar. Kategori: Allmänt |
|||
Verifikation vid kortbetalning över internet ?
Jag betalade en faktura idag som jag fått som pdf, men som skulle betalas över internet med VISA kort vilket gjordes, dvs pengarna drogs direkt ifrån kontot. |
|||
Kuponger på nätetHar du startat en egen butik eller tänker göra det? Marknadsför dig genom att skapa kuponger på nätet för de lokala konsumenterna. Läs mer på http://www.minakuponger.se Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
F- eller FA-skatt?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Skillnad mellan enskild firma & AB?
Jag har idag en enskild firma. |
|||
Företag alt konto i andra länder
Hej Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Går det att "föra in" material och varor jag redan äger?Avser starta en enskild firma inom en snar framtid. Har länge sålt varor via tradera lite vid sidan om mina studier, men har nu fått en så stor kundkrets att jag tänkte starta en webb-butik och därmed även en enskild firma samt bredda mitt sortiment lite. Nu funderar jag - vid uppstarten av firman, kan man på något sätt bokföringsmässigt "föra in"... |
|||
Marknadsundersökning
Hej! Tänkte höra lite vad Ni anser vara viktigt i en internetbokhandel för att Ni ska handla? Är det priset? Kundservice? Snabba leveranser? Eller något annat? |
|||