Senaste inläggen
Studentlägenheter
Jag funderar på att ta över en fastighet med 40 studentlägenheter i. Har aldrig tidigare sysslat med denna typ av företag, utan har haft företag i dagligvaruhandeln. 40 studentlägenheter där fullt uthyrt genererar cirka 950,000 kr i hyresintäkter och enligt förra ägaren ca 500,000 i driftskostnader. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra inkomster i ett AB i efterhand
Jag har precis skaffat ett AB då intäkterna från min Google Adsense reklam blivit såpass stor. Jag började med reklamen i januari. Hur gör jag med intäkterna fram tills nu, de har kommit in på mitt privata bankkonto. Det rör sig om tiotusentals kronor. |
|||
Köpa från privatperson
Om ett AB köper en begagnad vara från en privatperson (till lägre pris än varans nypris), hur bokförs detta? |
|||
Kostnader för utbildning?Jag har en utbildningsföretag (enskild firma) som genomför föreläsningar och utbildningar åt kunder. Nu har jag kommit in på en högskolekurs som jag har användning för i min utbildningsverksamhet. Min fråga är ! Kan jag belasta min enskilda firma för de kostnader jag får i samband med utbildningen (resor, kursavgifter, böcker mm) Om jag kan det hur... |
|||
Hjälp tack
Först måste jag säga att jag är imponerad över kunskapen som detta forum besitter. Jag har en fråga angående mitt nystartade företag. |
|||
Dröjesmålsränta
Vilka möjligheter finns det när det gäller att ta ut dröjesmålsränta. Har sedan tidigare hört någonting om 13% på fakturabeloppet. Har även sett att t ex comviq och andra tar 50 kr oberoende av fakturans belopp. Är det någon som kan bena ut detta för mig och förklara vilka olika sätt man kan/bör välja? |
|||
Sälja foton
Hej igen, Kategori: Affärsidéer |
|||
Företagsnamn och startdatum för enskild firma
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Korrigering av checkräkningskontotEfter alldeles för lång tid har jag gjort en avstämning på företagets checkräkningskonto och märkt att en affärshändelse som inträffat för 4 månader sedan inte blivit bokförd. Min fråga är hur jag bäst ska rätta till felet och vilket datum jag ska använda mig av? Nu är den aktuella verifikationen utan moms (en räntekostnad) så att bokföra verifikat... |
|||
Annonsera gratis med bild.......
Nu kan alla annonsera gratis på annons.dk Kategori: Allmänt |
|||
Vad betyder respektive frakt-/betalningsalternativ?
Hej! Nu får jag känna mig urdum, men det kan det väl vara värt med tanke på att jag har så svårt att hitta svar på frågan någon annanstanns.. 🙂 Kategori: Företagande över gränserna |
|||
bokföra skattefri reseersättning
Hej! |
|||
Blått eller rött
Jag är nyfiken på hur ni andra tänker när det gäller politik i Sverige 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Handelsbolag och stiftelser
Hej! |
|||
Intresserad av att annonsera för 50kr per år?
Genomför en liten marknadsundersökning och skulle vilja veta hur många som skulle vara intresserade av att annonsera för 50kr/år på internet. Tanken är att företagen ska presentera sig själva och göra reklam för vad dom nu än erbjuder. Att bara lägga upp länkar på sidan kommer vara gratis. Kategori: Allmänt |
|||
Verfikationer, vad behövs.
Kära vänner 🙂 |
|||
Första importerna från Kina och Indien
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Regler angående offerter
Hejsan, |
|||
Inköp av inventarie...Har en enskild firma och jag tänkte nu göra ett inköp på en tft-skärm (3000kr) på företaget. Är det riktigt att jag kan dra av den här summan på företagt och därmed skriva ner vinsten så att säga? Så om jag hade gått en vinst med 5000 kr så går jag istället en vinst med 2000 kr efter inköp, och behöver därför "bara" skatta 1000 kr. Korrekt? |
|||
Önskad sedan länge!
Bra tråd! Kategori: E-handel |
|||