Senaste inläggen
Lite problematiskt… Hur bokföra?
Jag har innan jag startade mitt företag bedrivit ~hobbyverksamhet och sålt saker som jag nu kommer att sälja genom mitt företag (när allt kommer igång). Har registrerat en enskild firma som jag satte verksamhetens början på till datumet 06-07-20. Nu funderar jag, allt jag sålt efter 07-20, bör jag bokföra det i firman kanske? |
|||
Hjälp med företagsnamn
hej! mitt första inlägg här Kategori: Feedback |
|||
Verifikation på egen insättning
Hej! |
|||
Ni Som Har Bra engelska kunskaper snälla översätt åt mig!!!
Hej!!! Jag kontakde en person från Indien som expotera!! kan nån översätta vad han säger Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hjälp!
Hörde på radion idag att skatteverket ska granska personer som säljer saker på blocket i vinstsyfte. |
|||
Bokföring av pantbrevFick hjälp av revisorn att bokföra vårt aktiebolags första transaktioner som bland annat gällde ett köp av en fastighet. När jag nu tittar på bokföringen ser jag att utgiften för pantbrevet är bokfört som en kostnad vilket då belastar årets resultat. Min undran är om inte utgiften för pantbrevet ska bokföras som en tillgång och istället aktiveras t... |
|||
Rätt webshop i djungeln?
Har sökt med ljus och lykta över internet efter en smidig webbshop till ett bra pris och alternativen är många, många... Kategori: E-handel |
|||
Eniro, eller inte?Jag har gått och funderat om man företaget bör finnas med i eniro. :wink: Vad säger ni, hur har ni gjort :? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Implementering av prisagentSka snart öppna en e-butik, och vill då koppla min sida till olika prisagenter. Många sidor erbjuder att installera kopplingen för ca 1000kr per sida, så jag undrar om ni vet om man kan göra det själv? :wink: Kategori: E-handel |
|||
Fastighetsförvaltning
Jag är inresserad av att köpa, till en början, en mindre hyresfastighet och på sikt utöka med fler fastigheter. Jag har dessvärre inte möjlighet att skrapa ihop mer än till aktiekaptialet, 100.000kr, ev det dubbla utan måste låna resten. Kalkylen ser bra ut trots detta, men hur tror ni att banken ställer sig till att låna ut nästan 100%? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bank? (Vill komma billigt undan)
hej... vet du hur man kan fixa en billig lösning för hur man skall göra med postgiro eller bankgiro för ett företag? just nu har jag bara ett allkonto och det är gratis.. |
|||
Starta en community?
Tror ni det finns möjlighet att starta en ny stor community, ganska lik playahead.se och slå igenom? Det nya som verkar komma är att man bygger upp en sorts "nyhetsdel" på sidorna, och även skriver om nattklubbar och festställen som de flesta inom målgruppen är intresserade av. Kategori: Affärsidéer |
|||
CRM
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Hjälp med företagsnamn
Hej Kategori: Feedback |
|||
Avskrivning av segelbåtOm man har ett AB, är det tillåtet att köpa en segelbåt för uthyrning, sedan skriva av den på 5 år, så att den till slut får värdet 0 kr, och då sälja den till sig själv privat för ett lågt pris? |
|||
Generalagent?Hej är ny här på Företagande.se, måste tacka för alla bra råd&tips som finns här. Jag har tänkt att öppna en e-butik med inriktning mot hemelektronik-skönhet&hälsa. Hur köper jag in dessa varor? Är det genom generalagent, och i sådana fall hur får jag reda på dem? :| Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra första inköp samt egen insättning (SPCS).
Hejsan! |
|||
Prissättning av annonser
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Avdragsrätt för ingående moms
Jag har ett AB. |
|||
Hjälp sökes, har precis startat eget!
Hej! |
|||