Senaste inläggen

ngn dela med sig sin Affärsplan

Någon som kan dela med sig sin Affärsplan borde vara kul och läsa osv. Eller om ni vet där det finns hemsidor man kan kolla ?!

Kategori: Affärsplanen

Posten Betalväxel

Någon här som har erfarenhet av Postens tjänst Betalväxel?

Priser, funtioner osv.. Informationen på postens hemsida är ju minst sagt bristfällig.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Sittskyddet

Återförsäljare för Sittskyddet sökes. Jakt & fiskeaffärer, Skidaffärer, Barnaffärer och många andra affärer kan sälja dessa.

För dig som är ute i naturen när det är kallt och fuktigt. Snowboardåkare som blir kalla när de sitter i snön har en stor användning av detta sittskydd.

Sittskyddet är tillverkat i...

Kategori: Söker/eftersöker

Kompanjon sökes (systemerare el. dyl.)

Jag arbetar som konsult inom telekom och har arbetat inom IT- och telekom under drygt 20 år i roller med en i huvudsak affärsmässig profil. De senaste fem åren har jag drivit en egen konsultverksamhet, vilket lett fram till en ny affärsidé. Jag vill förverkliga denna tillsammans med någon och starta ett gemensamägt bolag.

Förut...

Hyra?

Någon som känner till ungefärliga kvm pris för kontorslokal i en stad med cirka 100.000 invånare?

/Daniel

bra företagsnamn få ersättning

Hej

Vi är mitt i en uppstart av ett ganska så stort bolag, finns det någon här som är mycket duktig på att hitta på bra namn.

Viss ersättning kan utgå till den som kommer på ett mycket bra namn!

Hör av er via mial, då affärsidén är hemlig och sekretessavtal kommer att skrivas med inblandade parter.

Kategori: Feedback

Faktura på 0 kr?

Hejsan!

Jo, det är såhär, att en av mina kunder inte fått sin leverans (efter köp på tradera). Då tänkte jag egentligen kompensera henne genom att skicka allting gratis till henne ifall posten nu inte ordnar upp detta (vilket ju känns mindre troligt..), men nu ser jag att hon 1/2 varor ytterligare en gång (antar att hon har brå...

Gratis Affärsplan

I samarbete med Mamut StartaEget erbjuder vi ett kostnadsfritt program för dig som håller på att starta eget företag!

Den innehåller affärsplan och mycket mer: Mamut Starta eget företag

Här finns mer informa...

Kategori: Affärsplanen

Värdepappershandel i enskild firma

Kan man registrera en enskild firma som har som verksamhet att bedriva handel med aktier, optioner och övriga värdepapper?

Bokför man isåfall mot konto 1350 för t.ex aktier i andra bolag?

Är detta rätt bokfört?

Jag har sålt min första nya vara och fått betalt i förskott. Pengarna för vara+frakt har kommit in till mitt pg konto och jag har postat varan och betalat frakten med kassan. Men...jag undrar om jag gjort rätt när det gäller betalningen av frakten?

1920_____DEBET ________276kr

3010_____KREDIT________203,20kr

Sälja vara till annat land; HJÄLP!

Jag säljer hobbymaterial och har sålt lite varor till både inom EU och utanför. Nu sitter jag här med bokföringen och vet inte hur jag ska kontera!

Skulle behöva ett konkret exempel av någon kunnig! :cry:

EU- Exempel: Jag har sålt en vara för 170 USD till USA. Jag får pengarna till bankgirot. Hur kommer de...

safespeed

Hej. För 399 kr/år, är man fri från tre fortkörningsböter per år. Detta gäller

1-30 km/h över tillåten hastighetsgräns. Jag undrar bara. Hur lyckas dom räkna ut att dom ska gå in vinst eller anar dom bara att dom ska göra det?

www.dontworry.se

Kategori: Off Topic

Värt att starta eget?

Hej,

Jag är ny på detta forum och jag skulle behöva lite råd angående om det är värt för mig att starta eget. Vid sidan av mitt heltidsarbete författar jag lite och har snart gett ut två böcker via ett förlag. Denna sidoverksamhet ger inte mycket pengar. Finns det fördelar med att ha en egen firma när jag "bara gör så lite"? Skulle det pr...

Kategori: Affärsidéer

När jag säljer mot postförskott

Hej och hå.

Jag har en fundering. Jag skickade varor mot postförskott och betalade med privata kortet.

Om varan skall betalas med 1000 kr och frakten är 175 kr så kommer den som hämtar ut det att betala in 1175 kr via postförskott på mitt bankgirokonto.

När jag skickar det så bokför jag det som...

Bokföring av försäljning av inventarier för restvärde.

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet hur man bokför försäljning av t ex datorer som avskrivits två gånger men såldes till en anställd för restvärdet.Hur bokför man det här.?

Tacksam för svar!

Jenny

🙂

Hur fungerar momsen ?

Hejsan

Jag är ny här på forumet och jag har lite frågor angående momsen.

Man betalar ju moms samt tull på värdet från ett icke EU land.

Vi säger att jag köper in något för 1000:- då betalar man c:a 290:- i moms och tullavgift.

Vi säger att säljer den vidare för 250...

Søker samarbeidpartner helseagentur i Sverige

Hei,

vi er et Norsk firma med etablert omsetning i Sverige.

Ønsker å komme i kontakt med en person som kjenner helsemarkedet i Sverige for samarbeid rundt lanseringen av to nye agentur i Sverige.

Passer godt for en sykepleier eller sjukgymnast som kan tenke seg å jobbe med salg og markedsføring.

Riskkapital

Hej!

Jag sitter på ett gäng bra affärsidéer som jag helt enkelt inte har pengar att genomföra, och en del andra som stannat upp på grund av brist på kapital.

Någon här som vet hur det går till om man blandar in riskkapitalister?

Hur mycket av mitt bolag är det normalt att riskkapitalb...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

ePlusgiro privat i enskild firma

Jag har nyss startat enskild firma och vill använda mitt privata ePlusgiro i firman. Först var jag inne på att ändra till ett företgsplusgiro men enda skillnaden blir väl att jag kan registrera ett firmanamn på kontot?

I och med att jag inte har registrerat något firma namn utan använder mitt så finns väl ingen anledning att...

Angående fakturering när köparen betalar i förskott

Hej! Ännu en fråga från en orolig/ivrig nybliven företagare. Hoppas någon vänlig själ tar sig tid och svarar på denna.

Jag säljer nya varor på tradera. Som betalningsalternativ erbjuder jag förskottsinbetalning till pg samt postförskott. Hur utfärdar jag fakturan om kunden efter avslutad auktion betalar varan i förskott varefte...