Senaste inläggen

SNÄLLA HJÄLP!

Hej! Jag har startat ett företag med skolan, alltså UF-Företag.

Vi är ett företag som är återförsäljare till Profil Europa, som är ett företag som säljer profilerade produkter.

Det jag jätte gärna skulle vilja ha hjälp med är att beskriva bransch och marknaden på rätt sätt. Jag har väldigt svårt att komma på någon b...

Kategori: Allmänt

Enkel fråga.

Om jag tex. köper en bokföringsbok, så bokför jag den under konto 4010, inköp och 1930 checkräkningskonto. Men ska jag bokföra den någon mer stan , t.ex. lager eller inventarie???

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Fakturering och bokföring i SPCS enligt bokslutsmetoden

Hej!

Hoppas någon välinformerad själ har tid att hjälpa en nyföretagare med följande dilemma:

Jag använder SPCS Administration 2000 där jag gör mina fakturor. Jag tidigare valt att bokföra enligt bokslutsmetoden (kontantmetoden) men mitt dilemma uppstår när jag för över mina fakturor till bokföringen. Gör detta iochmed att ta ut...

halo

hej alla där ute.

Jag har världens ide men är som sagt rädd för att presentera iden för företaget ifråga.

Iden går inte att ta patent på så hur ska man gå tillväga för att skydda sin ide när man väl har presenterat den för företaget?

finns det någon därute som vet mer om detta?

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Tycker jag får hög prelskatt.

HEJSAN!

Jag har återigen överskridit min preldekl (positivt, alltså tjänar mer än jag trodde från början). Har flera gånger fått skicka in ny preldekl men börjar fundera på om jag tänker helt fel.

När jag skall skriva i min nettointäkt (som till största del reglerar prelskatten) i deklarationen räknar jag p...

enskild filma

är i uppstarten av en enskild firma och tänkte vara väldigt passiv i början och lära mig eftersom... nu till mina frågor, inte måste man registrare sig på bolagsverket, för har ingen lust att betala 1000 kr om jag inte måste... har varit in på företagsregistrering... visst är det f-skattesedel och ansökan om moms som jag måste ha för att kunna köra...

Kategori: Allmänt

Sekretessavtal

Är det någon som vet om det är möjligt att få till ett giltigt sekretessavtal elektroniskt?

MVH

Robaino

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Vill du sälja den senaste tekniken?

4 platser.

JR Business Consulting är ett ungt kompetent och affärsdrivande säljbolag som bildadats under år 2006. Vår affärsidé är att genom olika effektiva lösningar, hjälpa våra kunder att maximera deras försäljning.

Det aktuella uppdraget är ett insourcingprojekt för en av våra kunder, det vill säga, du kommer att...

Kategori: Söker/eftersöker

Bästa boken om bokföring

Vilken är det?

Böcker om affärsidéer?

Finns det? Och vilken är bäst? Kan man verkligen ge bort en affärsidé i en bok? Tänk om den blir en succé, har författaren rätt till procent då?

Kategori: Affärsidéer

Traktamente

Om jag ska bokföra traktamente. Hur gör jag då?

Jag har varit mer än 5 mil bort och sovit borta så jag uppfyller kraven men vilka kontoringsnummer kan man använda på debit resp kredit.

Tack för hjälp, är ny som det kanske märks. 🙂

/ Humlan

ngn dela med sig sin Affärsplan

Någon som kan dela med sig sin Affärsplan borde vara kul och läsa osv. Eller om ni vet där det finns hemsidor man kan kolla ?!

Kategori: Affärsplanen

Posten Betalväxel

Någon här som har erfarenhet av Postens tjänst Betalväxel?

Priser, funtioner osv.. Informationen på postens hemsida är ju minst sagt bristfällig.

Sittskyddet

Återförsäljare för Sittskyddet sökes. Jakt & fiskeaffärer, Skidaffärer, Barnaffärer och många andra affärer kan sälja dessa.

För dig som är ute i naturen när det är kallt och fuktigt. Snowboardåkare som blir kalla när de sitter i snön har en stor användning av detta sittskydd.

Sittskyddet är tillverkat i...

Kompanjon sökes (systemerare el. dyl.)

Jag arbetar som konsult inom telekom och har arbetat inom IT- och telekom under drygt 20 år i roller med en i huvudsak affärsmässig profil. De senaste fem åren har jag drivit en egen konsultverksamhet, vilket lett fram till en ny affärsidé. Jag vill förverkliga denna tillsammans med någon och starta ett gemensamägt bolag.

Förut...

Hyra?

Någon som känner till ungefärliga kvm pris för kontorslokal i en stad med cirka 100.000 invånare?

/Daniel

bra företagsnamn få ersättning

Hej

Vi är mitt i en uppstart av ett ganska så stort bolag, finns det någon här som är mycket duktig på att hitta på bra namn.

Viss ersättning kan utgå till den som kommer på ett mycket bra namn!

Hör av er via mial, då affärsidén är hemlig och sekretessavtal kommer att skrivas med inblandade parter.

Kategori: Feedback

Faktura på 0 kr?

Hejsan!

Jo, det är såhär, att en av mina kunder inte fått sin leverans (efter köp på tradera). Då tänkte jag egentligen kompensera henne genom att skicka allting gratis till henne ifall posten nu inte ordnar upp detta (vilket ju känns mindre troligt..), men nu ser jag att hon 1/2 varor ytterligare en gång (antar att hon har brå...

Gratis Affärsplan

I samarbete med Mamut StartaEget erbjuder vi ett kostnadsfritt program för dig som håller på att starta eget företag!

Den innehåller affärsplan och mycket mer: Mamut Starta eget företag

Här finns mer informa...

Kategori: Affärsplanen

Värdepappershandel i enskild firma

Kan man registrera en enskild firma som har som verksamhet att bedriva handel med aktier, optioner och övriga värdepapper?

Bokför man isåfall mot konto 1350 för t.ex aktier i andra bolag?