Senaste inläggen
Dilemma, företagsnamn. Vem har företräde?
Jag vet inte om jag postar i rätt del av forumet, men någon moderator får väl flytta tråden till ett mer passande område. |
|||
Avdrag för matkostnad på jobbresa
Jag har enskild firma och reser och marknadsför mina varor. |
|||
Lite info om Dropshipping
Tjenare ! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur är det med aktiviteten i detta forum?
Är det bara jag som tycker det är lite dött, tråkigt och väldigt ensamt här när man kikar in? Kategori: Off Topic |
|||
domäner
Hejsan, Kategori: E-handel |
|||
fakturerings/bokslutsmetoden??
Jag skall fylla i ansökan om F-skatt och undrar över redovisningsmetoden man ska välja. |
|||
Vad har jag gett min in på?!?!
Hej allihopa.... :oops: :o |
|||
Småföretag agerar i den globala marknaden
Inte bara de större företagen agerar i den globala marknaden. Nästan var femte småföretag har direkt import- eller exportverksamhet. Mest internationella är småföretagen i Göteborgsregionen, samtidigt som utlandsberoendet är som minst i Örebroregionen. |
|||
Johan S. V. Holstein om entreprenörskap
Internetworld fyller 10 år. Här är en kort film från en intressant debatt i samband med festen. Kategori: Nyheter |
|||
Uthyrning av fastighet
Hej! |
|||
Egen konsult
Är för tillfället inhyrd som konsult genom ett bemanningsföretag. Det företag jag arbetar åt vill förlänga min anställning 6 månader. Jag får inte speciellt mycket från mitt bemanningsföretag förtom lönechecken. Är det en ide att starta eget och hyra ut mig själv kanske. Är iaf garanterad 6 månader minst. Kategori: Affärsidéer |
|||
Fakturaavgifter och påminnelseavgifter
Hej |
|||
Inkasso
Hej! |
|||
Bokföra Import
Jag har köpt en vara för 500 SEK ifrån USA, hur bokför jag detta? |
|||
Bokföra Paypal
Jag har fått mina första kunder både inom EU och utanför och de har betalat med Paypal. |
|||
Kiva.org -Låna ut pengar till entreprenörer i övriga världen
Denna sajt tycker jag är spännande! Det är ett annorlunda sätt att minska fattigdomen i världen utan att ge bidrag. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra ångrat köp, snälla hjälp!
Jag säljer bland annat egettillverkat hantverk och har nu fått min första retur på grund av att kund ångrade sitt köp. |
|||
f-skatt och fråga
Jag är nybörjare på det här med att starta företag. Har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på. |
|||
Samma tankar..Jag vill oxå importera kläder från tex. därifrån men vet inte hur jag skall gå till väga och hur jag får tag i de kläder jag vill ha... Har du någon aning? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Sälja importerade kläder till barn 0-2år??
Jag går i funderingstankar om att starta eget med att importera kläder från asien tex. för barn och sälja dom här i sverige till ett bra pris så att föräldrar med låg inkomst så som hög inkomst skall tycka om kläderna och ha råd med kläderna. Kategori: Affärsidéer |
|||